×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نشست ادبی یلدانه در بردخون برگزار شد

به گزارش  خبر نگار چغادک نیوز  : انجمن ادبی مفتون بردخون ، در این نشست که با استقبال شاعران و ادب دوستان همراه بود، مسئول انجمن ادبی مفتون گفت: ادبیات فصل مشترک تجربیات انسان هاست که در آن شاعران می توان دیگرگونه دیدن را به تجربه بنشینند.

عقیل نجار با اشاره به اهمیت نشست‌های ادبی مشترک در تبادل تجربیات افزود: هدف از برگزاری نشست‌های مشترک انجمن ادبی مفتون، بهره وری از زیبایی‌شناسی ادبی ، تبادل تجربیات و آشنایی با پتانسیل ها و استعدادهای درخشان ادبی است.

در ادامه شهردار بردخون ضمن خیرمقدم به حضار به عنوان میزبان این نشست، اظهار داشت: شهرداری بردخون آمادگی هرگونه مساعدت جهت اعتلای فرهنگ و هنر این منطقه بویژه حوزه ادبیات را دارد.

عبدالخالق قائدی اضافه کرد: بردخون از دیرباز با شاعرانی چون مفتون در سطح کشور خوش درخشیده ، امید است این پل ارتباطی سبب معرفی چهره های جوان و مستعد این خطه ی ادب خیز در سطح استان شود.

در بخش اول این نشست ، شاعر و و مدرس دانشگاه های بوشهر گفت: شعر، خلق دوباره ی آفریده های پیدا و پنهان است و شاعر، کاشف رازناکی پدیده های آشکار و نهان هستی است.

مجید عابدی افزود: شاعر، به بازتولید روابط عناصری می پردازد که درنگاه ساده و معمولی رابطه ای میان آنان دیده نمی شود، اما طی کارکرد زبانی کلام را از مرتبه ی معمولی، به مرتبه ی متعالی کشیده و جلوه آرایی می کند.

شاعر و پژوهشگر بردخونی خاطرنشان کرد: شعر راستین امروز با رهیافت هایی چون نشانه شناسی، هرمنوتیک و گفتمان‌کاوی قابل رمزگشایی و ابهام زدایی است.

عابدی افزود: هرآنچه کشف فرایندهای تأویلی شعر را نظام مند می‌کند، می تواند شاعران جوان را بر ریل پویایی آفرینش های ادبی نگاه دارد و به سمت آینده ای آفتابی سوق دهد.

در بخش دوم نشست ادبی، دبیر کارگاه شعر آهنگ دیگر با نقد و تحلیل شعری از بهراد باغبانی نیک از بوشهر گفت: در این شعر، مولف دغدغه ی فرم و ساختار را در راس کار خود قرار داده و از عادت زدایی جهت خلق زیبایی شناسی بهره برده است.

غلامرضا ابراهیمی با اشاره به جغرافیای خلاّقه در شعر باغبانی نیک افزود: در این شعر کمتر شاهد جغرافیای اعتیادی بوده و شاعر با کمک تخیل و تصویر به نوعی “جغرافیای خلاقه” دست یافته که جهان تازه ای را پیش روی مخاطب رخنمون می سازد.

شاعر و منتقد بوشهری افزود: توجه به مقوله ی زبان، عینیت گرایی، جزیی‌نگری، دکلماسیون طبیعی گفتار و بومی گرایی از مشخصه های شعر بهراد باغبانی است که خبر از آینده درخشان این شاعر بوشهری می دهد.

در بخش پایانی چمران احمدی، اصغر عاشوری ، رقیه خیاط، ماریه عاشوری، جهان عاشوری، رحیمه حاجیانی، سجاد احمدی، سمانه فخر الدینی و سکینه واعظ ( از انجمن ادبی مفتون بردخون) و فرشید ابراهیمی، علی حسین جمالی، حامد عباسی سملی، بهراد باغبانی نیک، محمد ابراهیمی، زهرا تعجب، نیکی حیدری، فاطمه میرزایی، فخرالسادات تقی زاده و الناز رشیدی ( از کارگاه شعر آهنگ دیگر بوشهر) و ریحانه فیروزی، یوسف احمدی، ماشاءالله شیخیانی، علیرضا فخری و معصومه جوادی (از انجمن گندم کاکی) به شعر خوانی پرداختند.

اجرای حافظ‌خوانی و شعر گویشی توسط دو نوجوان بردخونی سمانه فخر الدینی و ستایش عاشوری اجرای موسیقی سنتی توسط مسعود کردوانی از برنامه جنبی نشست ادبی یلدانه بود که از هیجان و زیبای خاصی برخوردار بود./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false