جنایت جدید بوکوحرام در نیجریه | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
جنایت جدید بوکوحرام در نیجریه

با پیدا شدن جسد صدها نفر در شهر دماساک درشمال شرقی نیجریه، مردم احتمال می دهند که این افراد به دست عناصر بوکوحرام کشته شده باشند.

به گزارش "چغادک نیوز"، یکی از ساکنان کومی کوسور گفت: اجساد همه جا در خیابان ها، خانه ها و در دریاچه دماساک پراکنده بودند و در پایان هفته در بیست قبر گروهی دفن شدند.

محمد صدیق شاهد دیگری که در دفن اجساد همکاری داشته می گوید که قربانیان بیش از ۴۰۰ نفر بودند اما ایالت بورنو آمار را صدها جسد اعلام کرده است.

سربازان چاد و نیجریه روز نهم مارس در حمله به تروریست های بوکوحرام، آنها را از این شهر بیرون راندند؛ این شهر از نوامبر گذشته در کنترل بوکوحرام بود.

روز بیستم مارس سخنگوی ارتش چاد از پیدا شدن صد جسد در یک گور دسته جمعی زیر پلی در خارج از دماساک خبر و احتمال داد که این کشتار در ژانویه رخ داده باشد.

یکی از ساکنان کومی کوسور می گوید اجسادی که این بار پیدا شده بسیار بیشتر از تعدادی است که در ماه مارس و هنگام آزادسازی شهر کشف شدند.

وی خاطرنشان کرد که چون جسدها در حال تجزیه بودند با کمک چند نفر دیگر آنها را در ۲۰ گور دسته جمعی و با احترام دفن کرده و در صورت لزوم می تواند مکان آنها را نشان دهد.

محمد بخاری، رییس جمهور منتخب نیجریه، روز دوشنبه در ابوجا قول داد که با عناصر بوکوحرام به عنوان تروریست برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد که با جلوگیری از عضو گیری این گروه می توان مانع فعالیت آن شد زیرا هیچ دین و آیینی اجازه کشتار کودکان را نمی دهد.

بخاری افزود: عناصر بوکوحرام هیچ بویی از دین نبرده اند، آنها تروریست هستند و ما با آنها مانند یک تروریست برخورد خواهیم کرد.

بخاری ۷۲ ساله در انتخابات ماه گذشته نیجریه پیروز شد، و از ۲۹ مه کار خود را آغاز کرد.
 

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false