×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
امکان استفاده از منابع مالی هند و روسیه برای پروژه‌های حمل‌ونقل ایران

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، داوود دانش جعفری با بیان این‌که بخشی از طرح‌های زیرساخت حمل‌ونقل با بهره‌گیری از منابع داخلی تأمین و اجرا می‌شود،‌اظهار کرد:‌ استفاده از منابع خارجی دیگر شرکا همچون روسیه و هند برای تأمین مالی مشترک این طرح‌ها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وجود برخی حلقه‌های مفقوده در ۳ مسیر کریدور شمال – جنوب در سرزمین ایران، افزود‌: بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت بین‌المللی و همچنین بخش خصوصی داخلی می‌تواند باعث تسریع در اجرای طرح‌ها شود. یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور شمال-جنوب خط‌ ریلی رشت- آستاراست.

وی با بیان این‌که صندوق توسعه حمل‌ونقل ایران سرمایه‌گذاری محدودی در این مسیر داشته است و امکان مشارکت سایر طرف ها نیز در احداث این مسیر ریلی وجود دارد، ادامه داد: برای فعال‌سازی همه ظرفیت‌های کریدور شمال – جنوب نیازمند تقویت شبکه حمل‌ونقل در دریای خزر، از طریق ایجاد ارتباط بیشتر با بنادر روسیه و سایر کشورهای این حوزه هستیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران گفت: با توجه به نقطه قوت کشورهای آسیای میانه در حمل و نقل ریلی، فرصت های بیشتری در بهره گیری از ظرفیت ریلی در کریدور شمال جنوب وجود دارد. در شرق ایران، پروژه های قابل توجهی برای تقویت و توسعه حمل‌ونقل در گذرگاه شمال – جنوب وجود دارد که با استفاده از ظرفیت راه آهن بندرعباس به سمت اینچه برون و ترکمنستان و همچنین سرخس می توان بخشی از نیازهای حمل‌ونقل منطقه‌ای را تأمین کرد.

دانش جعفری اضافه کرد: خط آهن جدیدی در شرق ایران در مسیر چابهار به سمت زاهدان و بیرجند و مرز ترکمنستان در دستور کار است که اجرای آن نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد؛ صندوق توسعه حمل‌ونقل پیگیر آن است و اگر این مسیر ریلی تکمیل شود بستر توسعه بخش دیگری از توسعه ظرفیت حمل و نقل شمال – جنوب فراهم می شود.

وی یادآور شد: صندوق توسعه حمل‌ونقل، صندوق جدیدی است که در ایران شکل گرفته و به دنبال آن است که با ترکیب منابع دولتی، سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی، امکان تأمین مالی طرح های حوزه حمل و نقل را تقویت کند که منابع غیردولتی می‌تواند شامل منابع خارجی باشد.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false