×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زنان ولایتمدار در جبهه فرهنگی هم پویا هستند/انقلاب اسلامی در واقع یک انقلاب فرهنگی است

خانم مهین غفاری گفت: انقلاب اسلامی در واقع یک انقلاب فرهنگی است که برای تحول در دیدگاهها ونگرشها و ترویج ارزشهای دینی و اسلامی و ایجاد روحیه خودباوری برپا شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، خانم مهین غفاری مسئول بانوان حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در تبیین نقش زنان بوشهری در ارتقاء فرهنگ دینی گفت: انقلاب اسلامی در واقع یک انقلاب فرهنگی است که برای تحول در دیدگاهها ونگرشها و ترویج ارزشهای دینی و اسلامی و ایجاد روحیه خودباوری برپا شد.

وی افزود: دشمن بعد از جنگ سخت و درگیری نظامی در مرزها و شکست مذبوحانه و ناامیدشدن در آن محدوده، خود را مهیای نبردی بس آسانتر و کم هزینهتر کرد. میدان جنگی که مرزها را شکسته و وارد حریم خانه بشوند؛ لذا بهترین و نزدیکترین راه برای رسیدن به مقصد شوم، ملعبه قراردادن قشر عظیمی از فرهنگسازان این مرز و بوم یعنی بانوان هستند.  

غفاری یادآور شد: این تهاجمات باعث تغییر نگرش در سبک زندگی و ترجیح فرهنگ غرب و بی بند و باری به فرهنگ اسلامی ایرانی شده و در مقابل میبینیم بانوان متعهد ما در بوشهر در جهت ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقاء بصیرت و آگاهی دینی با حضور و مشارکت فعال و احساس مسئولیت در جهت حفاظت از حریم خانواده در نهادها و سازمانهای مختلف مسئولانه میکوشند.

  وی افزود: اما چیزی که مهم به نظر میرسد و باید قشر زنان بوشهری به آن توجه وافر داشته باشند این است که فعالیتهای فرهنگی شان باید با هدایت علمای دین و مراجع فرهنگ دینی باشد که یکی از آنها که دارای قدمت و حسن سوابق بوده حزب مؤتلفه اسلامی است که ما در اینجا از قشر بانوان محترم و متعهد دعوت میکنیم تا به حلقه انس ما در مؤتلفه اسلامی بپیوندند تا اینکه منسجمتر به راه انقلاب ادامه دهیم.

غفاری رسالت مهم بانوان حزب در امر فرهنگ اجتماعی و دینی را مورد تأکید قرار داده و افزود: در شرایط کنونی با مطالعه و بررسی دقیق موقعیتهای سیاسی و اجتماعی و همچنین آگاهی از فضای موجود در کشور باید هوشیارانه و با بصیرت و آگاهی در جهت وحدت و همگرایی اصولگرایان تلاشهای لازم را انجام داده و زنان حزب مؤتلفه بر خود دفاع از ارزشهای اسلامی و پایبندی به مبانی انقلاب و التزام عملی به ولایت فقیه را واجب بدانند و همچنین ایستادگی و پایداری در برابر عناصر فاسد و هرگونه بی حرمتی به ارزشهای دینی و دستاوردهای انقلاب و پاسداری از خون شهداء را با حضور پر شور خود پاسخ دهند. این همان رسالتی است که بر دوش آحاد مسلمانان به  ویژه بانوان حزب قرار دارد. الگوی ما زنان حزب مؤتلفه در فرمانبرداری از ولایت بانوی دو عالم زهرای اطهر و دختر گرامیشان زینب کبری سلام الله علیهما هستند.      

                                                          
مسئول بانوان حزب در بوشهر خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور با اقدامات و برنامههای متعدد فرهنگی روبهرو بوده و هستیم؛ ولی این تعدد برنامهها نتوانسته آنگونه که شایسته است در حوزه فرهنگ پاسخگوی تهاجم فرهنگی باشد؛ چرا که هدف مهم در کشور اسلامی پرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی است و این وظیفهای است که همه حوزههای فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بهصورت خاص و همچنین ادارات و نهادها و سازمانها در تربیت نسل متعهد و آگاه به قرآن و مسائل دینی باید مجدانه تلاش کنند.

  وی همچنین در مورد اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بدحجابی گفت: متأسفانه آسیبها و مشکلات اجتماعی و بدحجابیهای موجود از سویی برخاسته از مشکلات خانوادگی است و از سوی دیگر محصول سوء مدیریت در دورههای مختلف است و این معضل حاصل تساهل و تسامح در طول دوران اصلاحات است؛ چنانکه بارها مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ و مهندسی فرهنگی را گوشزد فرمودند؛ زیرا که دشمن میدان جنگ را ترک نکرده، بلکه شیوه جنگیدن را تغییر داده و دختران ما را که مادران آینده هستند، هدف قرار داده است.
 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false