×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تحولات اوکراین| هشدار پوتین در خصوص پاسخ روسیه به تهدیدات روزافزون غرب

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم، “ولادیمیر پوتین”، رئیس‌ جمهوری روسیه روز پنجشنبه در مراسم جشن بزرگداشت هشتادمین سالگرد پیروزی در نبرد استالین‌گراد اعلام کرد که این کشور تانک های خود را به مرزهای کشورهای غربی نمی فرستد، ولی مسکو چیزی برای پاسخ به تهدیدات آنها دارد که فقط به خودروهای زرهی محدود نخواهد شد.

پوتین وضعیت کنونی را با دوران جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) مقایسه کرد و گفت: «روسیه بار دیگر توسط تانک‌های لئوپارد آلمانی و صلیب‌های نقش بسته بر بدنه آنها تهدید می شود، این مسئله باورنکردنی، ولی یک واقعیت است. کسانی که کشورهای اروپایی، از جمله آلمان، را وارد جنگی جدید با روسیه می‌کنند و “غیر مسئولانه این را به عنوان یک واقعیت انجام‌ شده اعلام می‌کنند”، کسانی که انتظار دارند مسکو را در میدان جنگ شکست دهند، درک نمی‌کنند که جنگ مدرن با فدراسیون روسیه اینبار کاملاً متفاوت خواهد بود. ما تانک های خود را به مرزهای آنها نمی فرستیم، البته ما مسلماً باید به تهدیدات پاسخ دهیم و استفاده از خودروهای زرهی پایان کار نخواهد بود. »

وی یادآور شد: کسانی که روسیه را تهدید می کنند ظاهراً این حقیقت ساده را درک نمی کنند که ” همه روس ها “با شیر مادران خود” سنت های اجداد خود را جذب کردند. نسلی از برندگان که با کار، عرق و خون خود کشور ما را آفریدند و آن را به عنوان میراث به ما داده‌اند.

رئیس جمهور روسیه، حقیقت را بزرگترین سلاح این کشور نامید و تاکید کرد که وظیفه اصلی روسیه ایجاد شرایط مناسب برای حفظ حاکمیت کشور است. وی افزود: «وظیفه اصلی ما تضمین حفظ روسیه، ایجاد شرایط برای توسعه مترقی آن و برای تقویت آن است و این کار قطعاً انجام خواهد شد.»

ولادیمیر پوتین، با اشاره به اینکه مبارزه اطلاعاتی مداوم غرب علیه روسیه جریان دارد، یادآور شد: یک نفر همیشه با روسیه جنگیده است و این جنگ همیشه با مبارزه اطلاعاتی همراه بوده است. وی بر اهمیت مقابله با تلاش های دشمن برای گمراه کردن اذهان عمومی در روسیه از نظر اطلاعاتی به ویژه جوانان تاکید کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز سی صد و چهل و پنجم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

توضیح کرملین درباره واکنش احتمالی روسیه به تسلیحات ارسال شده به اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه درباره واکنش احتمالی روسیه به تسلیحات ارسال شده به اوکراین اعلام کرد که روسیه از توان بالقوه نظامی موجود در طول عملیات ویژه استفاده خواهد کرد، زیرا سلاح های جدید در حال انتقال به اوکراین هستند.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت: فدراسیون روسیه توان بالقوه بسیار عمیقی دارد. و با ظاهر شدن تسلیحات جدید ارائه شده توسط این غرب جمعی، روسیه نیز به طور کامل از پتانسیل موجود برای پاسخ دهی به هر نوع تغییری در روند اوضاع استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کرملین بدین ترتیب در مورد سخنان روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه،توضیح داد که گفته است: «روسیه چیزی برای پاسخ به کسانی که انتظار شکست این کشور در میدان جنگ را دارند، در اختیار دارد و استفاده از خودروهای زرهی به این موضوع پایان نخواهد داد.»

پیشنهاد آمریکا به اوکراین درباره صلح در ازای واگذاری ۲۰ درصد از خاکش به روسیه

روزنامه نیو زورچر سایتونگ (Neue Zürcher Zeitungсо ) به نقل از منابع خبری بلندپایه ناشناس نوشته است که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا)، به مقامات کی‌یف پیشنهاد کرده بود که در ازای امضای توافق صلح، حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به طرف روسی واگذار کنند.

به گزارش این روزنامه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه ژانویه به رئیس سیا دستور داد تا با این پیشنهاد با مسکو و کی‌یف تماس برقرار کند. البته ظاهراً هر دو طرف این گزینه را رد کردند. طبق این اطلاعات، فقط پس از شکست ماموریت ویلیام برنز، بایدن تصمیم گرفت تانک های آبرامز را برای اوکراین بفرستد.

در عین حال، نشریه آمریکایی نیوزویک به سخنان شان داویت، معاون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید استناد کرده که گفته است: “این مطلب صحت ندارد”.

رئیس سیا شش ماه آینده را برای درگیری در اوکراین “بحرانی” خواند

به گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، ویلیام برنز، رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا، شش ماه آینده را برای درگیری بر سر اوکراین «بحرانی» ارزیابی کرده است.

طبق این گزارش، وی در سخنرانی در دانشگاه جورج تاون یادآور شد که شش ماه آینده برای مناقشه بر سر اوکراین “بحرانی” است. برنز افزود که ایالات متحده نگرش جدی نسبت به مذاکرات از سوی مسکو نمی بیند.

وزارت خارجه فرانسه معتقد است: ناتو با روسیه در جنگ نیست

فرانسه و ناتو با روسیه در حال جنگ نیستند. این دیدگاه شب گذشته پنجشنبه در یک نشست خبری در وزارت امور خارجه فرانسه بیان شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: “همانطور که بارها تکرار کرده ایم، ما با روسیه در جنگ نیستیم. شرکای ما در ناتو نیز با روسیه در جنگ نیستند. تشدید تنش فقط از طرف روسیه مشاهده می شود.”

این موضوع در واکنش به سخنان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح شد که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه عرضه احتمالی هواپیماهای نظامی به کی‌یف منجر به تشدید وخامت اوضاع نخواهد شد را پوچ و یک بهانه برای توجیه اقدامات غرب نامیده است.

شولز خواستار راه حل دیپلماتیک برای درگیری در ا%

false
true
false
true

false