پروژه احداث بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن استان بوشهر ۷۰ درصد پیشرفت دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
پروژه احداث بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن استان بوشهر ۷۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش چغادک نیوز، عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های تأمین آب در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که یکی از راهکارهای مهم در این زمینه احداث تأسیسات آب‌شیرین‌کن است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید آب از طریق شیرین‌سازی ۳۸ هزار متر مکعب در روز است که تأسیسات جدیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز نیز در دست احداث داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به احداث یک آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در بوشهر خاطرنشان کرد: این پروژه دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است و فاز نخست آن در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی به روند احداث پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر در ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوسازی و ایجاد شبکه‌های جدید آبرسانی

حمزه‌پور با اشاره به احداث پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب در سیراف کنگان خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز شهرستان جم خواهد داشت.

وی از احداث پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در روستاهای هلیله – بندرگاه و جزیره شیف هر یک به ظرفیت هزار مترمکعب در روز خبر داد و افزود: آب‌شیرین‌کن منطقه وحدتیه – دالکی به ظرفیت شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب از دیگر طرح‌های مهم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تأمین هشت درصد از آب مصرفی استان از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا سهم آب استان از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی یکی از اقدامات مهم در حوزه آب استان بوشهر را توسعه، نوسازی و ایجاد شبکه‌های جدید آبرسانی دانست و افزود: امسال مبلغ بسیار خوبی برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

false