×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ظرفیت‌های کرانه‌ای استان بوشهر برای توسعه اشتغال استفاده شود

به گزارش چغادک نیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم‌راستا با پیشرفت استان و حتی جلوتر بیش رود.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز ۱۰ هزار نفر نیرو در دو راکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر تمام نیروهای مورد نیاز این صنعت باید با مهارت آموزی از نیروهای بومی استان بوشهر تأمین شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت مناطق و نیاز صنایع ارائه شود تا نیروی مازاد در یک حرفه آموزش داده نشود، بلکه با تنوع حرفه‌های مهارتی و توسعه آموزش‌ها در حوزه صنایع دریایی بر اساس ظرفیت کرانه‌های در توسعه اشتغالزایی گام برداریم.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی گفت: استان بوشهر یک استان فنی و حرفه‌ای است، چون با پیشرفت صنعت نیاز به مهارت و دانش روز بیش از بیش احساس خواهد شد.

صفایی بوشهری افزود: جغرافیایی کرانه یک جغرافیایی فوق فناورانه است و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این میان در راستای تربیت نیروی ماهر فوق العاده حساس است.

وی ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت با بیان اینکه استان بوشهر یک استان دارای ظرفیت‌های اشتغال فراوان است، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای با پژوهش در حوزه اشتغال و نیازسنجی مشاغل نوین تربیت نیروی ماهر را به این حوزه‌ها سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور معرفی خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی ماهر بر اساس نیاز منطقه‌ای نقشی مهم ایفا می‌کند باید بر اساس آیندهنگری و تربیت نیروی ماهر بر اساس نیاز چند سال آینده در تربیت نیروی انسانی گام برداریم.

آیت اله صفایی بوشهری با بیان اینکه باید با نگرش به آینده استان که چه منابع انسانی باید آموزش داده شود فنی و حرفه‌ای اقدام کند، اضافه کرد: علاوه بر اینکه به تربیت نیروی جوان در حوزه مهارت آموزی اقدام می‌شود به توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایین نیز توجه شود.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false