×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعتماد تکه ای گمشده در پازل انتخابات فراروی مجلس

به گزارش چغادک نیوز: حجت ذوالفقاری از فعالان سیاسی استان در یادداشتی نوشت؛

سوره مبارکه اسراء آیه ۳۴٫

واوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا

و به عهد (خود) وفا کنید، که از عهد سؤال می‌شود!

مهمترین سرمایه یک جامعه اعتمادی است که افراد به یکدیگر دارند و هر چیزی که این اعتماد و همبستگی را تقویت کند، مایه سعادت و پیشرفت جامعه است و هر آنچه که به آن لطمه بزند، عامل شکست و بدبختی است.

آنچه که امروزه درجامعه مردم گریبانگیر آن میباشند وباعث ازبین رفتن حس انسان دوستانه واخوت وبرادری گردیده است واژه « اعتماد» است که مبهم مانده است ، سوالاتی که ذهن مارابه این مسیر وکلید واژه این عبارت سوق میدهد که چرا جامعه مادچار این معضل شده است؟ سرمنشأ حس بی اعتمادی درجامعه کجابوده است؟

یکی ازمهمترین عوامل نابودی وفنای یک گروه ، جبهه ، تشکیلات ، جامعه و… بنظر حقیر« بی اعتمادی » اعضاء یامردم آن گروه ویاجامعه میباشد اعتمادهاکه ازبین رفت ، درمسیر رسیدن وحرکت به سوی اهداف ها وآرمانهایمان بامشکل ها مواجه میشویم لذا این معروف که امروزه درجامعه ما بعنوان یک منکر محسوب میشود تاجایی اهمیت دارد که

آقا امیرمؤمنان علی (ع) در فرمان مالک‌اشتر به اهمیت این مسأله در اسلام و جاهلیت اشاره دارند و آن را مهم‌ترین و عمومی‌ترین مسأله می‌شمرند و تأکید می‌کنند که حتی مشرکان نیز به خاطر عواقب دردناک پیما‌ن‌شکنی به این امر پایبند بوده‌اند.

لذامردم جامعه ما مسبب رواج این «بی اعتمادی» را مسئولینی میدانند که باانتخاب آگاهانه وازروی اخلاص این مردم جهت خدمت به ملت به صحن بهارستان معرفی می شوند . ولی درعمل عهدی به وفا ندارند .

تک روی دریک کارگروهی علی الخصوص باعث عقب ماندگی میشود این هم یکی ازعواملی میباشد که بعضی از نامزدها بااین شعارمستقل گرایی اعلام حضور میکنند و خودرا مدیون هیچ جناح وطیف ویاگروهی نمی دانند.

بنابراین انتظارهامیرود باوجود چند دوره انتخابات مجلس در حوزه شهرستان دشتستان وبی اعتمادی مردم نسبت به بعضی نماینده ها که واقعا به محض ورود به مجلس شورای اسلامی قدرت رابرخدمت به این مردم ولایتمدار وهمیشه درصحنه شهرستان دشتستان ترجیح دادند ، وباور واعتقادات مردم را جهت راهی نماینده اصلح به مجلس و تعیین سرنوشت خود تضعیف میکنند لذا شهرستان دشتستان نیازبه اعتماد سازی دارد انشاالله باتوجه به خواسته های مردم در این دوره همت وتلاش انقلابیون رامیطلبد که باایجاد فضایی اعتماد برانگیز بااتحاد وهمدلی بیشترمردم برخلف جناح هاوطیف های دیگر که فقط چشم به آراءمردم دوخته اند با معرفی نماینده ای ازجنس همین مردم ،خدمتگزار به نظام ،ولایتمدار ، این اعتماد رفته رابه آغوش این خطه بازگردانند

که این امرانشاالله جزء توجه به این فرمایش مقام عظمای ولایتمحقق نخواهد شد:

امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست/ مخاطب این سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهای بعد است. همه مخاطب این سخن‌اند؛ می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد؛ آن‌وقت پیشرفت قطعی است.

«من الله التوفیق»

 

✍حجت ذوالفقاری

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false