×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حمله ایران به اراضی اشغالی اجرای شیوه جدیدی از بازدارندگی بود

ایران شامگاه شنبه در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل حمله کرد.

ایران در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ ترکیبی موشکی و پهپادی را ضد مناطق مشخصی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. همزمان با این واکنش، حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز مناطقی از اراضی اشغالی را زیر باران موشکی خود قرار دادند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در واکنش ترکیبی ایران علیه پایگاه‌های نظامی در اراضی اشغالی خسارت‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

«حسین علی نور الموسوی» سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در گفت و گو با خبرنگار مهر به تحلیل و واکاوی حمله موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی پرداخت.

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، چیست؟

در ابتدا ما به شما و همگان و تمام آزادگان جهان این پیروزی عظیم و دستاورد برجسته را تبریک عرض می‌نمائیم.

این حملات نقطه عطفی بزرگی در درگیری با اسرائیل و نیروهای استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس و فرانسه بود.

همچنین نشان دهنده مرحله جدیدی از جنگ نامتقارن بود که نیازی به حمله مستقیم با کادر انسانی و چهره به چهره نداشت. این اقدام جمهوری اسلامی ایران روش جدیدی از بازدارندگی بود.

بنابراین، این حمله نشان دهنده یک پیروزی بزرگ بود و موفقیت چشمگیری در شکستن قدرت اسرائیل و متحدانش در منطقه به دست آورد.

این درس مهمی بود که تمام جهان را به واقعیت قدرت و توان نظامی ایران و توانایی‌های رزمی بالای ایران پی برد.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه میزان موفقیت آمیز بود و چه هزینه‌ها و یا خسارت‌هایی را بر اسرائیل به بار آورد؟

اسرائیل به تنهایی بیش از یک میلیارد دلار خسارات هنگفتی را در افراد و تجهیزات متحمل شد و بر اساس گفته خود اسرائیلی‌ها علیرغم تلاش‌شان برای صرف نظر از ذکر خسارات واقعی خسارات ناشی از مقابله با پهپادها و موشک‌ها، بدون ذکر خسارات جانی و مادی از پنج میلیارد دلار، گذشته است.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال معرفی این حمله واکنشی به عنوان تجاوز هستند. در صورتی که براساس منشور ملل متحد و بر اساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل این حمله‌ای موجه است؟ تحلیل شما چیست؟

بدون شک غربی‌ها سعی دارند این حمله را تهاجم و تجاوز نشان دهند، اما فراموش کرده‌اند که این اسرائیل بود که در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موازین و کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشت.

غرب همچنین از ایران می‌خواهد که خویشتنداری کند و از اسرائیل که از همه خطوط قرمز، گذشته و دست به کشتار فلسطینی‌ها، آواره‌کردن آنها و تخریب و ویرانی‌های بزرگ، زده نمی‌خواهند که دست از گستاخی و استکبار خود بردارد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false