×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تاریخ پرافتخار استان بوشهر با زبان هنر به جامعه شناسانده شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با جمعی از هنرمندان، با بیان اینکه هنر گرافیک ترکیب شده از هنرهای مختلف بر اساس مهندسی خط، نقاشی و عکس است، اظهار داشت: گرافیک هنر جامع است که بی تردید با بررسی سوژه و ایده پردازی حول آن، ایده را تبدیل به پدیده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: هنر گرافیک یک هنر ساکت، اما دارای سخن‌های بسیار است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم گرافیک ریاضیات است که بسیاری از تولیدات و محصولات ترکیبی از ریاضیات و هندسه است و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: هنر گرافیک تشکیل شده از مبانی دانشی و ترکیب چند هنر است که پیام خودش را به شکل جامع و تأثیرگذار به مخاطب ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر جلوتر می‌رویم سیستم هنر کاملاً دانشی خواهد شد، یادآور شد: کارهای بسیاری در نظام مهندسی الکترونیک معنا، مفهوم و تولید شده به همین خاطر با توسعه دانش الکترونیک گرافیک هم رشد و پیشرفت داشته است.

آیت الله صفایی بوشهری به ویژگی‌های استان بوشهر بر پایه مقاومت و دیانت پرداخت و اظهار داشت: در دیدار با مقام معظم رهبری طرح تحول بنیادین استان را بر پایه مقاومت و دیانت ارائه کرده‌ایم که بر همین اساس کارهای بزرگی در این استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با این اقدامات مردم دانستند در چه تاریخی ریشه دارند و رشد کرده‌اند همچنین در عرصه فرهنگ دینداری استان بوشهر از چه جایگاه والای برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه هنرمندان گرافیک باید مطالعه عمیقی بر تاریخ استان بوشهر داشته باشند یادآور شد: در رشته گرافیک اولین مبانی که باید هنرمندان مسلط باشند، دانش سوژه است.

وی با تاکید بر اینکه شناخت تاریخ بوشهر در حوزه مقاومت فوق العاده ضروری است، خاطرنشان کرد: باید بازخوانی موضوعات تاریخی داشته باشید و اولویت بندی سوژه‌ها انجام شود که بتوانید کارهای ماندگاری خلق کنید.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به جانفشانی ها و مقاومت زنان لرده افزود: در تاریخ جهان این شکست انگلیس بی سابقه است، استان بوشهر استان زنان و مردان مقاومی است که بر پایه دیانت و مقاومت شکوه می‌آفریند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دشمنان و جهان استکبار به دنبال این هستند که زنان جوامع اسلامی دارای یک شخصیت غرب گرا و غیر اسلامی شوند.

وی تاکید کرد: جهان استکبار به دنبال این است که جوامع را از ریشه خود جدا کند و آن را در گلدان جهان استکبار بگذارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: هر سرزمینی که تاریخ خود را بداند از کجا آمده و در حال حاضر کجاست از ریشه فاصله نمی‌گیرد.

وی نقد هنر از جانب اساتید را یکی از زمینه‌های رشد استعدادها و بالا بردن کیفیت آثار گرافیکی دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با جدیدت تمام این راه را ادامه بدهند و برای خود یک افق ملی و بین المللی ترسیم کنند.

وی بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی هر ۲ سال منتخب آثار گرافیک را در قالب کتاب منتشر کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false