×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در ناوگان هوایی کشور

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ (OCC)، گفت: راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها اتفاق منحصر به فردی‌است که در طول چند دهه گذشته رخ داده و می‌توان گفت این مرکز به عنوان یکی از فرصت‌های آموزش عملیات صنعت هوانوردی برای افرادی است که در این مرکز حضور داشتند.

وی افزود: در این مرکز به دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان، با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره ارتباطی مؤثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثرگذاری این امر کاهش میانگین تأخیر پروازها به ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

محمدی‌بخش در ادامه بیان‌داشت: صنعت حمل و نقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملاً محسوس است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما تأمین ایمنی پروازهاست، خاطرنشان‌کرد: در طول عملیات نوروزی بخش‌های مختلف دست به دست هم دادند تا مراکز تعمیر و نگهداری به‌روز شده و هواپیماهای زمین‌گیر سرخط آورده شود، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و لغو مرخصی برخی همکاران و تلاش متخصصان و کارشناسان در بخش‌های ستادی و صف باعث شد که این مأموریت بزرگ به انجام برسد.

وی با اشاره به جابه جایی سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال، گفت: اشتراک گذاری اطلاعات و صداقت و شفافیت در ارائه اطلاعات به سازمان هواپیمایی کشوری باعث می‌شود از سوانح و رویدادها در صنعت جلوگیری شود؛ بر همین اساس در طول عملیات نوروزی امسال پروازها با بالاترین سطح ایمنی و کیفیت و کسب رضایتمندی مسافران انجام شد.

محمدی بخش با اشاره به افزایش اعزام و پذیرش مسافر و همچنین نشست و برخاست پروازهای نوروزی امسال نسبت به بازه زمانی نوروز ۱۴۰۲، افزود: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز (نشست و برخاست) جابه جا شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی با ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین‌المللی با پنج هزار و ۷۹۰ پرواز جا به جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به افزایش سهم حمل و نقل هوایی در سفرها اشاره کرد و گفت: در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد هفت درصدی در جابه جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد هستیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false