×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش ۴۰ درصدی جرایم اسکیمر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ سردار وحید مجید، با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی جرایم اسکیمر در راستای اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت کننده کارت‌های بانکی هموطنان در سراسر کشور گفت: این طرح همچنان در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی کنندگان کارت‌های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می‌یابد، این طرح در حال اجراست.

این مقام مسئول در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: با ابلاغ دستورالعمل عملیاتی به کلیه رده‌های پلیس فتا، هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی این پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز استان و شهرستان‌ها در حال گشت زنی در معابر و محورهای مواصلاتی بوده و نظارت بر عملکرد فروشندگان سیار در جریان است.

وی با اشاره به آمار کشفیات این حوزه افزود: طی ۱۰ روز گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰۰ فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضائی دستگیر شده و یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان وجوهات نقدی در حساب‌های این مجرمان مسدود شده است و افراد دستگیر شده به همراه ادله جرم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس سایبری کشور بیان داشت: در مقایسه با سال گذشته با توجه به ارائه هشدارهای آموزشی، افزایش آگاهی هموطنان و اجرای این طرح عملیاتی آمار وقوع جرایم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید از فروشگاه‌ها و فروشندگان سیار حتماً تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان پز بانکی و وارد کردن رمز کارت را شخصاً انجام دهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک‌های خود اقدام کرده و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کنند.

سردار مجید خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false