×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حمله های سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر، در حالی که کشورهای اسلامی در سراسر جهان با جشن و سرور به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند نوار غزه امسال در سایه حمله‌های بی امان زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی طور دیگری از ماه میهمانی خدا استقبال می‌کند.

شلیک ۲۲ موشک به سمت الجلیل غربی

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۲ موشک به سمت الجلیل غربی و ۴ موشک به الجلیل علیا خبر دادند.

حمله های جدید حزب الله

حزب الله لبنان با صدوربیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار ما در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ امروز دوشنبه یازدهم مارس ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در تله الطیحات را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگری حزب الله بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۱۰:۲۵ امروز دوشنبه با چهار پهپاد انتحاری مقر پدافندی و موشکی اشغالگران را در پادگان کیلع هدف قرار دادند.

شهادت یک رزمنده حزب الله در راه قدس

مقاومت اسلامی لبنان از شهادت یکی دیگر از رزمندگانش به نام علی محمد زین متولد سال ۱۹۹۱، در راه قدس خبر داد.

شهادت ۲ کودک در بیمارستان کمال عدوان

منابع خبری از شهادت دو کودک دیگر فلسطینی بر اثر سوء تغذیه و تجهیزات پزشکی در بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و مجروحان به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سو تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، دستکم ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در نوار غزه در شمار مفقودان و زیر آوار ماندگان قرار دارند که به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ، نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

افزایش نفرت جهانی از اسراییل/ تل‌آویو منزوی‌تر شده است

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه تحقق اهداف تل آویو در جنگ نوار غزه گسترش پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این طور به جو بایدن رییس جمهور آمریکا نشان دهد که صهیونیست‌ها از وی و اهدافش در جنگ علیه نوار غزه حمایت می‌کنند.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند که اسراییلی‌ها از نتانیاهو و عملکرد وی ناراضی بوده و نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی بی اعتماد هستند. این مساله در نتایج نظرسنجی‌های پنج ماه گذشته کاملاً مشخص است.

روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که بایدن به سه مشکل اسراییل که نتوانسته در شرایط کنونی آن‌ها را حل کند اشاره کرده است؛ تداوم جنگ، وخیم شدن بحران انسانی در غزه و مساله اسرای صهیونیست.

مشکل چهارم که بدتر از مشکلات دیگر است این است که آمریکا فکر می‌کند رژیم صهیونیستی توسط عناصر تندرو اداره می‌شود و این مساله باعث منزوی‌تر شدن این رژیم و افزایش نفرت جهانی از آن شده است.

وخامت اوضاع انسانی در غزه/ فلسطینی‌ها آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند

عضو کمیته بحران شهرداری نوار غزه تاکید کرد که ساکنان این باریکه با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی رو به رو هستند.

وی تصریح کرد که در این منطقه نمی‌توان به راحتی آب آشامیدنی و غذا پیدا کرد.

وزارت بهداشت غزه ساعتی قبل با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای این باریکه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و زخمی‌ها به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سوء تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

خطیب مسجدالاقصی: نمازگزاران فلسطینی در ماه رمضان در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی تاکید کرد که جو عبادت در این مسجد باید بدون مانع تراشی همچنان در ماه مبارک رمضان حفظ شود.

وی افزود: ما نسبت به اقدامات ناگهانی رژیم صهیونیستی طی ماه مبارک رمضان علیه مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم و فلسطینی‌ها می‌خواهیم در طول این ماه مبارک در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند.

صبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌های قبل شاهد تنش زایی و ایجاد مشکلات توسط رژیم صهیونیستی بودیم چرا که اشغالگران نمی‌خواهند شاهد حضور ده‌ها هزار نفری نمازگزاران در این مکان مقدس باشند.

وی تاکید کرد: ماه رمضان یک ماه متمایز و ویژه برای مسلمانان است و آن‌ها باید خود را برای عبادت در این ماه آماده کنند.

صبری بیان کرد: کابینه کنونی رژیم صهیونیستی یک کابینه تندرو است و گروه‌های افراطی زمام امور این کابینه را به دست گرفته اند.

مقامات رژیم صهیونیستی از قبل از آغاز ماه رمضان سخنانی را در خصوص محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی مطرح کرده اند.

اذعان صهیونیست‌ها نسبت به قدرت موشکی حزب الله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت موشکی حزب الله لبنان نسبت به اوضاع جبهه شمالی ابراز نگرانی کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه شاهد یکی از سخت‌ترین روزها در جبهه شمالی بوده است.

بر اساس این گزارش رسانه‌های صهیونیستی حزب الله لبنان روز گذشته نزدیک به ۷۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

تل آویو هزینه‌های سنگینی در جنگ با حزب الله می‌پردازد

با طولانی شدن جنگ در فلسطین اشغالی و ایستادگی قاطع نیروهای حزب الله لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم حمله‌های موشکی نیروهای لبنانی، رسانه‌های صهیونیستی زبان به انتقاد از این جنگ باز کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی هزینه‌های سنگینی در جریان درگیری با حزب الله لبنان در جبهه شمالی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است که از بین رفتن روند زندگی شهرک نشینان صهیونیست در منطقه‌های شمالی و خسارت‌های اقتصادی و همچنین نابودی زیرساخت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی جزو هزینه‌هایی به شمار می‌رود که تل آویو در جنگ با حزب الله لبنان آن را می‌پردازد.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند که پایگاه میرون و مقر فرماندهی منطقه شمالی جزو زیرساخت‌های نظامی هستند که تاکنون در جریان حمله‌های حزب الله لبنان آسیب دیده اند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false