×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
«غزه» از بخش‌های اصلی نمایشگاه قرآن کریم است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا؛  سی و یکمین جلسه شورای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دوشنبه ۲۰ اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه گفت: امور نمایشگاه قرآن به نحو مطلوبی پیش می‌رود، مسائل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم محدود به یک وزارتخانه نیست و به همه کشور مربوط می‌شود به همین دلیل همه بخش‌ها برای پیشبرد بهتر امور باید کمک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فضای حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه را باید تقویت کنیم که بخشی از آن مربوط به پویش‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد، علاوه بر آن از جوانان در رده های سنی مختلف باید بخواهیم کلیپ‌هایی را با محوریت حفظ قرآن کریم تهیه و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه باید نمایشگاه قرآن کریم را به خانه های مردم ببریم و خانواده‌ها را درگیر با این موضوع کنیم، افزود: برای روزهای نمایشگاه نیز باید اجرای حضوری عده‌ای از حافظان قرآن کریم نیز در دستور کار قرار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به رنگ و بوی قرآنی حوادث غزه و به شهادت رسیدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط صهیونسیت‌ها، تاکید کرد: باید مساله غزه را در افق ماه رمضان قرار دهیم، در حالی که عده‌ای به صورت عمدی می‌خواهند این مساله فراموش شود، بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن باید بر این مساله پافشاری کنند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: برگزاری مراسم دعا نیز باید در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مورد اهتمام قرار گیرد.

در این جلسه مدیران و دست‌اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه از قبیل پویش حفظ قرآن کریم، اقدامات رسانه‌ای با محوریت نمایشگاه قرآن کریم، دشمن شناسی و صهیونیسم شناسی، حضور میهمانان بین‌المللی، لیگ بازی های قرآنی دختران مهتاب، اجرای صحنه‌ای سرود، برگزاری موکب حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (ع) و ۱۰گانه عاشورایی ارائه کردند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false