×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تهران شناس ترین نامزدهای انتخاباتی استان بوشهر چه کسانی هستند؟

به گزارش چغادک نیوز: مهدی بکران از فعالان سیاسی و رسانه ای استان بوشهر، در یادداشتی نوشت: تجربه حضور در محیط، یکی از مهمترین رموز موفقیت برای هر فرد است، راننده ای که جاده را خوب میشناسد زودتر به مقصد می رسد و به فرعی های اشتباه ورود پیدا نمی کند.

 

تجربه نشان داده است در دوره هایی که نمایندگان مجلس سابقه حضور و کار در پایتخت را داشته اند، کارهای زیربنایی بزرگی در طول چهار سال نمایندگی شان صورت گرفته است.

 

نمونه آن را می توان عسکر جلالیان نماینده هشتم جنوب استان نام برد که پروژه های زیربنایی همچون راه، انتقال آب، سد و آبخیزداری را از ابتدای کار در دستور کار قرار داد و تمام دانشگاه های مختلف در چهار شهرستان حوزه ی انتخابیه اش را راه اندازی کرد.

 

از نگاه نگارنده، تهران شناس بودن برای کاندیداهای شهرستان ها که نماینده از کار جابجایی تیر برق دهیاری تا قانونگذاری در مجلس را برعهده دارد، یکی از معیارهای مهم و اساسی در پیشبرد اهداف حوزه انتخابیه است که باید مردم در انتخاب کاندیدای اصلحی که تهران شناس باشد دقت نظر بیشتری داشته باشند تا حضور وی بلافاصله پس از ورود به بهارستان و به دلیل شناخت محیط، مفیدتر واقع شده و وقت آن به شناخت محیط پیرامون و گرفتن ارتباطات تلف نشده و در پیگیری و رفع مشکلات مردمی تسریع صورت گیرد.

 

بر همین اساس به صورت خلاصه به معرفی  نامزدهای فعال و پویا در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر همراه با سوابق کاری آنان در تهران، می پردازیم  که امیدواریم برای مخاطبین چغادک نیوز و انتخابی اصلح مفید به فایده واقع شود؛ نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه استان بوشهر به دلیل حضور در مجلس خواسته یا ناخواسته تهران شناس شده اند.

 

در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از  مجموع ۴۹ نفر، تیمور یزدان شناس معاون اسبق نظارت و تایید صلاحیت نیروی دریایی سپاه به دلیل شرایط کاری در مجموعه سپاه، ارتباطات زیادی در پایتخت دارد و باید گفت چی تهران شناس خوبی است.

 

در حوزه دشتستان حجت فریدونی هم در این حوزه سابقه حضور در شرکت های تابعه وزارت نفت در تهران را داشته و اشرافیت خوبی از پایتخت دارد؛ ولی در این حوزه ابراهیم رضایی را می توان تهران شناسی بسیار قوی با ارتباطات بسیار بالا دانست چراکه وی به جرات باید گفت بزرگ شده پاستور بوده و ارتباطات که وی داشته و مکان هایی او در آن رفت و آمد دارد و مراودات و همراهی که این چهره مردمی با رئیس جمهور، وزارا، سفرا و مسئولین بالا رتبه بین المللی دارد، هیچ فردی در استان بوشهر به پای او نمی رسد، به همین خاطر در کمیسیون بسیار مهم و تأثیرگذار امنیت ملی قرار گرفته است، پس وی تهران شناس بسیار قوی می باشد.

 

در حوزه دشتی و تنگستان با آنکه بوشهری های مقیم تهران چهره های شاخصی  چون پورفاطمی از سناتورهای بنام مجلس و شهریاری را در کنار خود دارند؛ اما از بین نامزدهای ثبت نام کننده علی افراشته که از قرار گرفتن در گود رقابت بازماند،  به دلیل دو دهه فعالیت در وزارت ارشاد و مجلس شورای اسلامی و مسئولیت های دیگر و ارتباطات بسیار، از فعال ترین و تهران شناس ترین کاندیداهای استان است و به دلیل اینکه شاغل در مجلس بوده است به عنوان مجلس شناس ترین کاندیدای حال حاضر در استان نیز بشمار می رود که تاکنون فردی با این رزومه و ارتباطات برای استان خلق نشده است.

 

ولی پس از افراشته، در بین کاندیداهای حال حاضر و پس از غلامحسین کرمی نماینده فعلی که ارتباطات خوبی را به واسطه ۴ سال حضور در مجلس پیدا کرده است و همچنین انبارکی که مسولیت بسیج حقوقدانان را طی چندسال برعهده داشته؛  غلامحسین زارعی در پی رفت و آمد های بسیار به وزارت کشور و سایر نهادها به دلیل مسئولیت های متعدد در شمال و جنوب کشور، هم تهران شناس خوبی است و هم ایران شناس مجربی به شمار می رود که می تواند در مجلس، ارتباط بسیار خوبی را با سایر نمایندگان از اقصی نقاط کشور داشته باشد.

 

حوزه جنوب  تنها حوزه ی استان است که نمایندگانش از مجلس هشتم به این طرف همگی سابقه خدمت در تهران قبل از دور نمایندگی را داشته اند.

 

در بین ۴۶ نامزد کنونی، سید حسن حسینی سابقه خدمت در صنایع ملی پتروشیمی و ۱۲ سال در مجلس شورای اسلامی در کنار پورفاطمی، اکبرپور آزاد در هلدینگ خلیج فارس و حسن زبیری از کارشناسان و مدیران برنامه و بودجه  وزارت آموزش و پرورش بوده اند و از تهران شناخت کافی را دارند.

 

همچنین شیخ موسی احمدی نماینده کنونی و از مقامات دستگاه قضا نزدیک به دو دهه از عمر خدمتی خود را در پایتخت سیاسی  و در کاخ دادگستری گذرانده است، تهران شناسی به تمام معناست.

 

در بین ۱۱۸ کاندیدای حضور یافته تا مرحله نهایی در سراسر استان ، شیخ جنوب به واسطه حضور و داشتن رزومه ی مدیریت در پست های بالا و مهم قوه قضاییه در مرکز، ابراهیم رضایی که سابقه حضور در مناصب زیادی در پاستور تهران دارد از تهران شناس ترین کاندیداهای بهارستان دوازدهم در استان بشمار می روند.

false
true
false
true
  1. عیسی عباسی

    با سلام خدمت آقای بکران
    بنده عیسی عباسی مدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران و شاغل در اداره کل سرمایه گذاری بانک صادرات ایران هستم.
    حدود ۷ سال است که در تهران ساکن هستم و حتی سایت چغادک نیوز نیز تیتر معرفی من را کار کرده که با عنوان کاندیدایی در حد وزارت هست اما در مطلب شما حتی تهران را نمی شناسم و جای بسی تعجب دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false