×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انتخابات دشتستان به کدام سو می‌رود؟ / رقیب رضایی کیست؟

به گزارش چغادک نیوز؛ در برآورد از وضعیت ۴ حوزه انتخابیه، چغادک نیوز تلاش خواهد کرد تا تحلیلی منطقی و واقع بینانه از شرایط این حوزه ها طی چند روز آینده ارائه نمایدو در گام اول به شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین حوزه و تنها حوزه انتخابیه تک شهرستانی و تحولات انتخاباتی آن خواهیم پرداخت.

 

با توجه به شرایط متفاوت هر بخش، در تحلیل ارائه شده تلاش می شود برای برآورد دقیق بر اساس اطلس جغرافیایی دشتستان به تحلیل انتخابات بپردازیم.

 

بخش شبانکاره؛  در این بخش ابراهیم رضایی توانسته است اعتماد بسیاری از شبانکاره ای‌ها را به خود جلب کند و پیشتاز باشد، البته حسن حاجبی فرد کاندیدای شبانکاره ای در نبود دیگر کاندیداهای مطرح شبانکاره در این بخش فعالیت دارد و در کنار محمدرضا دهقان فرد، رقیب رضایی محسوب می‌شوند.

 

بخش سعدآباد: این بخش را برای تحلیل باید به دو قسمت یعنی سعدآباد و وحدتیه با دیگر روستاهای این حوزه تقسیم کرد، در شهر سعدآباد کیامرث صالحی با استقبال خوبی مواجه شده است، به علت برخی رقابت ها بین آبپخش و سعدآباد، رضایی و دهقانفرد چهره های دوم و سوم این شهر هستند.

 

وحدتیه؛ در شهر وحدتیه پیشتازی با ابراهیم رضایی است؛ هر چند اسماعیل ضیاء یک وحدتیه ای است و در کنار رضایی رای بخشی از آرای این شهرستان را به خود اختصاص داده است؛ ولی دوگانه رضایی _ ضیاء در وحدتیه باعث شده که کاندیداهای دیگر از عرصه رقابت در این شهر حذف شوند.

 

آبپخش؛ در این بخش، رقابت بین دو کاندیدای آبپخشی یعنی ابراهیم رضایی و محمدرضا دهقان فرد وجود دارد.

 

بخش ارم؛ در بخش ارم رضایی با استقبال خوبی مواجه شده است، پیش بینی‌ها این است که می‌تواند رای اکثریت این بخش را به خود اختصاص دهد و در کنار ابراهیم رضایی، بهروز رستمی کاندیدای محلی و محبوب این بخش نیز بشمار می رود که احتمالاً سکوی دوم را به خود اختصاص دهد، دهقان فرد نیز در این حوزه چهره سوم انتخابات محسوب می‌شود.

 

بوشکان؛ در بخش بوشکان نیز تقریباً وضعیت شبیه ارم است، رضایی پیشتاز است؛ اما به رقابت رستمی و دهقانفرد، یاسر کارگر که اهل این بخش است نیز باید اضافه کرد.

 

مرکزی؛ در بخش مرکزی، دالکی و روستای دهقائد با دیگر روستاهای کوچک شاکله رای را شکل می‌دهند؛ با حمایت چهره‌های شاخص این بخش از رضایی، باعث شده است که او پیشتاز این بخش باشد؛ هر چند ضیاء و دهقانفرد هم جهت حضور در سبد آرای این بخش تلاش زیادی کرده اند.

 

مرکز شهرستان؛ شهر برازجان به عنوان مرکز شهرستان و داشتن اکثریت آرا، بیشترین تاثیر را در انتخابات دشتستان دارد، برخلاف دور قبل که برخی محلات برازجان دارای کاندیدا بودند، در این دور کاندیدای قدرتمندی در محلات برازجان وجود ندارد و آرا بین کاندیداهای شاخص تقسیم شده است که ابراهیم رضایی بر اساس برآوردها و نظرسنجی‌ها بیش از ۵۰ درصد آرای شهر برازجان را به خود اختصاص داده است و محمدرضا دهقان فرد و اسماعیل ضیاء به عنوان نفرات دوم و سوم در این شهر، رقیب ابراهیم رضایی محسوب می گردند.

 

در یک برآورد دقیق و منطقی و در یک جمع بندی کلی می توان اینگونه گفت که با وجود تفاوت آرای هر بخش، همانطور که از قبل هم به نظر می رسید می توان رضایی را پیشتاز انتخابات نامید.

 

فاصله رضایی در انتخابات قبل ۲۳ هزار رای بود و پیش بینی می شود که این فاصله رقبا همچنان حفظ شود؛ براساس این برآورد دهقان فرد ، ضیاء و چهره های محلی گفته شده به عنوان چهره های دوم و سوم الی آخر تلقی می گردند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false