×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دستاورد های بانوان بوشهری در دولت سیزدهم

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر درخصوص دستاوردهای بانوان بوشهری در دولت سیزدهم در گفتگو با خبرنگار چغادک نیوز گفت: در استان بوشهر بانوانی داریم که با حفظ حریم خانه و خانواده و ایفای نقش مادری با توجه به استعدادهای خود در عرصه های  مختلف فعالیت می کنند و اثرگذاری دارند.

رقیه زنگنه نژاد پیرامون اقدامات انجام شده در مدت مدیریت خود به احصاء نظام و مسائل اولویت دار بانوان و خانواده اشاره کرد و گفت: عملیاتی سازی اطلس وضعیت زنان و خانواده بروزرسانی و تکمیل اطلس زنان و خانواده استان بوشهر در کنار بازدیدهای استانی و برگزاری نشستهای وهم اندیشی و گفتمان سازی با اقشار مختلف و نخبگان جامعه تلاش شده است.

وی افزود: سطح تعاملات این دفتر با مردم افزایش یافته و در کنار بهره مندی از تخصص مراکز علمی و نخبگان، با برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارتهای زندگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی و خانواده با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی سعی در ارائه، تبیین و معرفی یک الگوی دست یافتنی از خانواده موفق و زن مسلمان داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در خصوص طرح جوانی جمعیت گفت: فعالیت هایی پیرامون فعال کردن ستادهای شهرستانی جوانی جمعیت و حمایت و تجلیل از مادران جوان چند فرزندی صورت گرفته است.

زنگنه نژاد اظهار داشت: ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر و شهرستانها بعد از ابلاغ های وزارت کشور تشکیل شد، برگزاری همایش نشان مادری و تجلیل از ۱۰۰ مادر جوان اثرگذار اجتماعی دارای ۴ فرزند و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای بیش از ۲۰۰ زوج جوان در دهه امامت و ولایت در شهرستانهای استان بوشهر، تسهیل تامین بیش از۲۰۰۰ جهیزیه برای زوج های جوان استان در ستاد جوانی جمعیت استان و ساماندهی، تقویت و حمایت از ۱۰۰ گروه مردمی ازدواج آسان و فرزندآوری در سراسر استان از جمله اقدامات انجام شده می باشد.

رقیه زنگنه نژاد در خصوص حمایت همه جانبه از بانوان روستایی و کار آفرین گفت: از سایر چالشهای حوزه زنان و خانواده در استان بوشهر میتوان به نرخ بالای تورم روستایی، کاهش مشارکت اقتصادی بانوان و کاهش اشتغال مولد خرد و خانگی زنان روستایی اشاره کرد، زنان روستایی به علت عدم برخورداری از امکانات توزیع و فروش مناسب محصولات و تولیدات خرد و خانگی در مناطق و شهرستانهای محل سکونت و همچنین عدم شرایط دریافت مجوز فروش فروشگاهی دچار مشکلات بسیاری می باشند.

وی اظهار داشت: در همین راستا طرح ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش، برندسازی مشترک برای محصولات خرد و خانگی و فروش رسمی توسط یک تعاونی واسطه و همچنین طرح توانمندسازی دهیاران و افزایش مشارکت اجتماعی بانوان روستایی در پیشرفت منطقه‌ای با وزارت کشور و آمادگی اجرای آن با همکاری سازمان همیاری ها و دهیاری های کشور ارائه گردید است.

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری بوشهر افزود: بـا پیگیـری هـای صـورت گرفتـه بـرای اولیـن بـار مصوبـه ۱۰۰ میلیـاردی سـفر دور دوم ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده بـرای اسـتان بوشـهر انجام شد، ایـن اعتبـار در راستای ایجاد فرهنگسراهای خانـواده، بـاغ بانـوان و بازارچـه هـای عرضـه تولیـدات و محصـولات خـرد و خانگی بانوان اسـت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false