×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
راه اندازی پویش جدید انتخاباتی در استان/هیات امنای ۲۷ مسجد و حسینیه خواستار پاسخگو شدن منتخبین مردم، پس از ورود به بهارستان شدند

به گزارش چغادک نیوز: در آستانه انتخابات بهارستان دوازدهم، در استان پویشی به نام «۴۸،۴۸ مسئله محور نماینده مجلس»، با محوریت «شفافیت برای مردم، پاسخگویی به مردم، تصمیم گیری با مردم» شروع بکار کرده است که در آن کاندیداها را بعد از رای آوری و ورود به مجلس، موظف می کند هر ماه جمعا به مدت ۴۸ ماه در برابر مردم حوزه انتخابیه خود، پاسخگوی عملکرد خود باشد و به سوالات مردمی طی دیدارهای حضوری در مساجد  پاسخ دهد.

 

این پویش که با حرکت مسجدی ها در انتخابات شورای سه شهر استان شامل بوشهر، برازجان و آبپخش شروع شد و تجربه یک مطالبه‌گری صحیح را نشان داده و پیامدهای بسیار خوبی از جمله تنظیم بودجه شهری بر اساس مطالبات محلات، شفاف شدن لایحه بودجه و گزارش تفریغ و ۶ماهه، پخش زنده برخی جلسات علنی و انتشار مصوبات را به همراه داشته است، این بار با سازوکار جامع‌تری بر اساس تجربه قبلی وارد میدان اداوزدهمین دوره نتخابات مجلس شورای اسلامی شده است.

 

پویش کنونی مسئله محور بوده و در واقع همان سازوکاری است که تعیین کننده نحوه پاسخگویی به مردم و تصمیم گیری با مردم  است و انتظار می رود این حرکت زمینه ساز حضور مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی و حل مطالبات آنان گردد.

 

راهبرد اصلی و دغدغه این حرکت مردمی «تحقق حکمرانی مردمی » است، حکمرانی مردمی در واقع توجه به سواد، اراده و توان مردم در اداره کشور و استفاده از ظرفیت های متنوع مردم از طریق مشارکت آنان در اداره و پیشرفت کشور می باشد.

 

عموم مردم شریف و داوطلبان محترم در سه حوزه انتخابیه مجلس در استان می توانند با دبیران این پویش ( مهدی زائرابراهیمی حوزه بوشهر،گناوه،دیلم ۰۹۳۹۰۵۱۰۲۷۷، محمد وطن دوست حوزه دشتستان۰۹۱۷۵۹۵۴۷۳۲ و صابر مختار پور حوزه کنگان،دیر،جم و عسلویه۰۹۳۹۵۸۱۳۵۳۴) تماس گرفته و از جزییات آن مطلع و به این پویش بپیوندند.

 

لازم به ذکر است؛ همانطور که مطالبه از بستر مسجد با حمایت برخی اقشار مردم شکل گرفته، ضمانت اجرا و نظارت بر اجرای این تعهدات بعد از انتخاب شدن نیز همین حضور مردم است.

 

گفته می شود، این طرح به کلیه نامزدهای حوزه های مختلف استان اعلام شده ولی تا کنون  در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۲ نفر این طرح را امضا کرده اند و ۱۳ داوطلب نیز در حال برنامه ریزی برای امضاء سند این پویش می باشند.

 

در حوزه جنوب استان بوشهر ۱۰ نفر سند را امضا کرده و ۱۰  کاندیدا نیز در حال برنامه ریزی برای امضا آن هستند، در حوزه دشتستان ۱۰ نفر اعلام حضور کرده اند که در روزهای آینده این سند را امضا خواهند کرد و در حوزه دشتی و تنگستان نیز از فردا این پویش در آن به کاندیداها  اعلام خواهد شد.

 

در حال حاضر ۲۷ هیات امنای مساجد، حسینه ها و مساجد در شهر بوشهر و عالیشهر با امضای مرقومه ای خواستار پیوستن و امضای کاندیداها در این پویش شده اند و تا کنون به غیر از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان در سه حوزه انتخابیه کاندیداهای آن پاسخگو بودن خود را بعد از رای آوری تایید کرده و علاقمندی خود را جهت شفاف سازی عملکرد خود اعلام داشته اند.

 

امضای مطالبه پویش ۴۸-۴۸ نماینده مجلس توسط  هیات امنای مساجد شهر بوشهر شامل شیخ سعدون محله کوتی، مسجد پیامبر اعظم شهرک نیایش، مسجد شهید مصطفی خمینی(ره) محله نیدی، مسجد علی ابن ابیطالب محله جلالی، مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله جبری، مسجد امیرالمومنین(ع) محله سرتل، مسجدالزهرا(س) محله دواس، مسجد صاحب الزمان(عج) محله مخبلند، مسجد سیدالشهدا(ع) شهرک فضیلت، مسجد المهدی(عج) محله رایانی، مسجد شهید عاشوری محله عاشوری، مسجد خاتم الانبیا (ص) محله ۲۰۰ و ۴۰۰ دستگاه خیابان بهشت صادق، مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله جبری ، مسجد امام حسین(ع) محله شکری، مسجد حاج محمدعلی محله عاشوری، مسجد امام سجاد(ع) محله هلالی ، مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله بهمنی،  مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله ریشهر، مسجد امام حسین(ع) محله ریشهر، مسجد میرعلمدار محله میرعلمدار، مسجد حضرت علی‌اصغر محله ریشهر و مسجد امام حسن عسکری(ع)(قصاب‌ها) انجام گرفته است.

 

هیات امنای حسینیه ها، هیات ها و مساجد، مسجد النبی(ص)، مسجد الجواد(ع)، حسینیه صاحب الزمان(عج)، هیات ریحانه‌النبی(ص)، هیئت الرضا(ع) شهر عالیشهر نیز به این پویش پیوسته اند که هر لحظه بر تعداد هیات امنای مساجد افزوده می شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false