×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ابراز نگرانی منابع حقوق بشری درباره زنان فلسطینی

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از مهر؛ منابع حقوق بشری وابسته به سازمان ملل نسبت به آنچه علیه زنان فلسطینی از سوی اشغالگران روا داشته می‌شود به شدت ابراز نگرانی کردند.

این منابع بیان کردند: ما نسبت به موارد فراوان نقض حقوق بشر علیه زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری به شدت نگران هستیم.

منابع حقوق بشری اعلام کردند: گزارش‌هایی از اعدام زنان فلسطینی در غزه با کودکانشان مخابره شده است.

این منابع همچنین از گزارش های مربوط به تعدی به زنان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کردند.

این درحالی است که چند روز قبل؛ باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیشتر این اسیران که از نوار غزه هستند با رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و وضعیت بسیار بد بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در بین اسیران زن فلسطینی، یک زن سالخورده ۸۲ وجود دارد که از بدرفتاری و تحقیر از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی عذاب می کشد ضمن آنکه یک بانوی باردار که در ماه چهارم بارداری قرار دارد از گرسنگی به دلیل ارائه غذای غیر مناسب رنج می برد. ۸۰ اسیر زن فلسطینی در زندان «دامون» در بدترین شرایط بهداشتی، گرسنگی و سرمای شدید نگهداری می شوند و شکنجه، آزار و رفتارهای تحقیر آمیز و انتقام جویانه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با این اسیران ادامه دارد.

این باشگاه اعلام کرد: بندهای اسیران زن در زندان دامون شاهد ازدحام جمعیت است و بیشتر اسیران بر روی زمین می‌خوابند و مدیریت زندان اجازه وارد شدن پتو را نمی‌دهد و این موضوع رنج و درد این اسیران را افزایش داده است. برخی از اسیران زن همچنان همان لباس هایی را می پوشند که بیش از یک ماه پیش با آن بازداشت شدند و مدیریت زندان از ورود لباس جدید برای آنها خودداری می کند. اسیران زن اهل غزه از اسیران زن اهل کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ جدا شده اند و از برقراری ارتباط با یکدیگر منع شده اند که این امر بر شدت انزوای آنها می افزاید.

بر اساس این گزارش،‌ اسیران زن اهل غزه در زندان یاد شده از شکنجه مضاعف و برخورد رفتار تحقیرآمیز و توهین آمیز رنج می برند، ضمن آنکه آب آشامیدنی ناسالم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه خود تاکید کرد: اسیران زن فلسطینی که پس از هفتم اکتبر توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند مورد آزار، شکنجه و تحقیر سازمان یافته از جمله تهدید، تفتیش بدنی و ضرب و شتم نظامیان و زندانبان های زن رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false