×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بیدار جنوب؛ از گوجه چینی تا دانشگاه امام صادق(ع)/ همه چیز برای تغییر آماده است

به گزارش چغادک نیوز: اسماعیل بیدار کاندیدای انقلابی جنوب استان بوشهر زاده انقلاب است؛ مرداد ماه ۱۳۵۸، درست چند ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در روستای چم چشمه متولد شد.

 

وی دوران تحصیل ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در شهرستان جم گذراند؛ اما فقدان پدر، کار را برای تحصیل در مقاطع عالی سخت و سخت تر کرده بود.

 

ناگزیر برای امرار معاش و تامین خانواده، گوجه چینی و کارگری را همزمان با برگزاری کلاس های تقویتی آغاز کرد، برای رفتن به دانشگاه، درآمدی لازم بود که او و خانواده اش نداشت؛ اما خداوند مسیر دیگری را برای نوجوان جنوبی ترسیم کرده بود.

 

اسماعیل بیدار که فوتبال را از جاده های خط لوله گاز آغاز کرده بود آنقدری خوب  پا به توپ بود که به فوتبال حرفه ای در تهران رسید و سالیانی در لیگ جوانان تهران و گیلان فوتبال را ادامه داد.

 

این البته پایان ماجرا نبود و بیدار سال ۱۳۸۹، با اندک اندوخته اش، به قم مهاجرت و در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، کارشناس شد.

 

این مهاجرت، راه علم آموزی و دانش افروزی را روشن کرده بود؛ جوان جنوبی در سال ۱۳۹۲ با رتبه برتر در دانشگاه بین المللی قزوین قبول شد و به تحصیل در رشته تاریخ معاصر پرداخت.

 

با مجوز تدریس صادره از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کرسی تدریس در دانشگاه های خلیج فارس بوشهر، پیام نور و آزاد را به دست آورد.

 

اسماعیل بیدار در نهایت به یکی از دانشگاه های معتبر کشور راه یافت، دانشگاه امام صادق(ع) در مقطع دکترای علوم سیاسی…

دوران دانشگاه برای بیدار فقط تحصیل و تدریس نبود او فرصت تحصیل را به تالیف و پژوهش هم تسری داد و سه کتاب “تولیدات داخلی و‌ملزومات آن” سال ۱۳۹۸، “وظیفه و ویژگی نمایندگی مجلس” در سال ۱۳۹۷ و “اندیشه سیاسی امام خمینی” را در سال  ۱۴۰۱ به رشته تحریر درآورد.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه پژوهش های فراوانی را در حوزه سیاسی و اجتماعی رقم زده که بخش بزرگی از این پژوهش ها به جایگاه مجلس و الزامات قانونگذاری اختصاص دارد؛ بررسی لوایح برنامه پنج ساله توسعه از جمله پژوهش هایی است که بیدار جنوب در یک سال اخیر به صورت ویژه و تخصصی به آن پرداخته است.

 

اسماعیل بیدار حالا با کوله باری از دانش و سالیانی پژوهش، خود را کاندیدای خدمتگذاری در جایگاه کلان قانونگذاری کرده؛ جایگاهی که بی شک نیازمند نگاهی نو و علمی است تا اعتباری دوباره یابد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false