×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تنور انتخابات در بوشهر گرم‌تر شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ در استان بوشهر همواره مردم حضوری گسترده و پرشور در انتخابات داشته‌اند و انتظار می‌رود امسال نیز میزان مشارکت مردم استان در این انتخابات افزایش یابد و مشارکت بیشتری نسبت به متوسط کشوری داشته باشند.

با اعلام نتیجه تأیید صلاحیت‌ها و حضور نامزدهایی با سلایق مختلف سیاسی، تنور انتخابات در استان گرم‌تر شده است و کاندیداها از هر فرصتی برای معرفی خود به مردم استفاده می‌کنند.

تبلیغات کاندیداها

هر چند هنوز فرصت قانونی برای تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز نشده است ولی بسیاری از کاندیداها از هر فرصتی برای معرفی خود و یارگیری در این عرصه استفاده می‌کنند.

فعالیت‌های فضای مجازی را از مهمترین راهکارهای تبلیغاتی کاندیداها می‌توان دانست؛ به گونه‌ای که بسیاری از کاندیداها توسط حامیانشان کانال‌های اطلاع‌رسانی را در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده‌اند.

برخی از کاندیداها از بستر فضای مجازی استفاده کرده و در مباحثه‌های تبلیغاتی شرکت می‌کنند و از این طریق خود را بیشتر و بهتر به مخاطبان معرفی می‌کنند.

صدا و سیما امسال فرصتی را فراهم کرده تا نامزدهای انتخابات بتوانند از طریق تلویزیون خود را معرفی کرده و ضمن مطرح ساخت برنامه‌های خود، در کسب آرای بیشتر موفق شوند.

حضور در محافل خانگی از دیگر اقدامات کاندیداها است که با حضور در شهرها و روستاهای مختلف نسبت به معرفی خود اقدام کرده و پاسخگوی سوالات مردم نسبت به عملکرد و برنامه‌هایشان هستند.

البته کاندیداها این روزها مجالس تشییع جنازه، ختم و تحریم را نیز از دست نمی‌دهند و از این فرصت‌ها برای حضور در بین مردم استفاده می‌کنند.

برخی از کاندیداها نیز از مجالس عمومی و مناسبتی استفاده کرده و با حضور در این برنامه‌ها، عکس‌هایی از خود تهیه کرده و در فضای رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

در انتخابات شرکت می‌کنیم

یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اینکه شرایط سختی از نظر اقتصادی تجربه می‌کنیم ولی این باعث نمی‌شود که در تعیین سرنوشت خود شرکت نکنیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت باید همه در انتخابات شرکت کنیم تا باید تشکیل یک مجلس قوی و توانمند با پشتوانه مردم شاهد دستیابی به اهداف و برنامه‌های مد نظر باشیم و از این سختی‌ها و مشکلات عبور کنیم.

یکی دیگر از شهروندان دلیل مشارکت و حضور خود در انتخابات را سهیم بودن در آینده کشور دانست و ادامه داد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم فرصت را به کسانی داده‌ایم که صلاحیت لازم را برای کار ندارند.

وی تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه انتخابات خواهیم بود و حماسه دیگری در این عرصه رقم می‌خورد.

رقابت ۱۵۸ داوطلب در استان

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، شرایط خوبی برای برگزاری انتخابات در استان بوشهر فراهم شده است و همه مجریان برای این کار آماده هستند.

اکبر پورات با اشاره به انجام همه مراحل برگزاری انتخابات بر اساس زمان‌بندی مصوب بیان کرد: آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی و نظارتی ارائه شده است و همه شعب آماده برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور هستند.

وی از برگزاری انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۵۸ نفر در این چهار حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: در حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۴۶ نفر، در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۹ نفر، در حوزه دشتستان ۳۰ نفر و حوزه دشتی و تنگستان ۳۳ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به آماده شدن ۷۸۳ شعبه اخذ رأی در استان بوشهر برای انتخابات تاکید کرد: از مجموع ۷۸۳ شعبه اخذ رأی استان بوشهر ۵۶۱ صندوق ثابت و ۲۲۲ شعبه آن سیار است.

پورات فضای رقابتی در هر چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: طیف‌های مختلف سیاسی در این حوزه‌های انتخابیه حضور دارند.

رقابت ۳۹ نفر برای هر کرسی مجلس

رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر بیان کرد: در مجموع از ۲۴۱ نفر واجد شرایط قانونی، تعداد ۱۵۸ داوطلب معادل ۶۵ درصد داوطلبان تأیید و در انتخابات ۱۱ اسفند ماه به رقابت خواهند پرداخت.

خلیل رضایی افزود: در این دوره تعداد ثبت‌نامی‌ها نسبت به دوره گذشته ۳۵ درصد رشد داشته و میزان تأیید صلاحیت‌ها نیز نسبت به انتخابات دوره یازدهم رشد قابل توجهی داشته است،

وی گفت: همچنین در انتخابات دوره قبل به ازای هر کرسی ۲۵ داوطلب در استان حضور داشته که در این دوره برای هر کرسی نمایندگی ۳۹ نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رضایی در مورد تبلیغات خارج از مهلت قانونی برخی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی داوطلبان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضائی، نظارتی، اجرایی و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به صورت مستمر رصد و به مراجع بالاتر و دستگاه قضائی و هیأت نظارت استان و مرکزی ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون هیأت مرکزی شورای نگهبان نیز اختیار بررسی مجدد صلاحیت افراد متخلف را دارد و تا کنون توسط ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان و مراجع صالح قضائی جهت تعدادی از نامزدهایی که در تبلیغات پایبندی لازم به قانون نداشته اند، پرونده قضائی تشکیل شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false