×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در یک قدمی لغو/ احمدوند: درصدد بازگشت معافیت ها هستیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ‌، در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۳‌،‌ معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم پنجاه میلیون تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش فراوانی برای اجرایی شدن معافیت مالیاتی ناشران کرد تا پس از گذشت یک دهه از تصویب این قانون معافیت اجرایی شود. در سال‌های پس از آن اگرچه ناشران همواره درگیری‌هایی را با ممیزان مالیاتی برای بهره‌مندی از این معافیت داشتند،‌ اما در اصل معافیت شکی نبود و آورده‌های مثبتی برای حوزه نشر به همراه داشت.

حالا با تقلیل کمعافیت از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد طبیعتاً مشکلات فراوانی برای این حوزه پیش خواهد آمد. خبرگزاری تسنیم برای بررسی این موضوع با یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد وارد گفت‌‌وگو شده است،‌

احمدوند در گفت‌وگو با تسنیم درباره این موضوع گفت: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس معافیت به صورت حداقلی دیده شده و این پاسخگوی شرایط فعالان در حوزه نشر و کتابفروشی نیست، موارد در معاونت فرهنکی احصا و جمع‌بندی و به خدمت وزیر ارائه شد.

وی ادامه داد: نظر تخصصی معاونت و ناشران و کتابفروشان مبنی بر این  است که این تصمیم می‌تواند در فرآیند توسعه رونق کسب و کار نشر اختلال جدی ایجاد کند و لازم است که وزارت ارشاد حتما نسبت به این موضوع موضع جدی داشته باشد و تلاش کند که این اصلاح شود.

بیشتر بخوانید

احمدوند تصریح کرد:  وزیر ارشاد نیز تصمیم گرفت، حتمابه این موضوع ورود کند، در این راستا گفت‌وگویی با وزیر اقتصاد داشت و  توضیحات و نگرانی‌های موجود را به اطلاع آقای خاندوزی رسانده شد. در نهایت تصمیم‌گیری بر این  شده که با پیگیری‌های مجدانه آقای وزیر این مشکل رفع شود و هم چنان موسسات انتشاراتی و کتابفروشی‌ها از معافیت‌های مالیاتی موجود در قانون بهره‌مند شوند.در گفت‌وگوی صورت گرفته قرار شد، این موضوع پیش از تصویب در مجلس در لایحه اصلاح شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false