×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زاکانی: وحدت باید بر اساس اصول و ارزش‌ها باشد نه افراد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست دبیران استانی احزاب جبهه تحول‌خواهان انقلابی که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد، طی سخنانی با توجه به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم مشارکت حداکثری و انتخاب شایسته نمایندگان، منجر به تشکیل مجلسی انقلابی‌تر از همه مجالس گذشته باشد و شاهد کارآمدی ارزش‌های انقلاب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت و مجلس ما دارای روحیه انقلابی هستند، هرچند اختلاف سلایق وجود دارد اما بنیان‌ها و جهت‌گیری‌ها یکی است لذا حرکت باید در مسیر کمک به دولت باشد که بار سنگینی بر دوش دارد.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت درک شرایط زمانی فعلی کشور، منطقه و جهان گفت: ما در یک زمان تاریخی قرار داریم و شرایط جهانی در حال تغییر است. در دوران قبل معدودی از افراد می‌نشستند برای کل افراد تصمیم می‌گرفتند و دیگران هم همراهی می‌کردند اما کم‌کم مسیر به‌سمتی رفت که لازم است ما وحدت پیشه کنیم اما وحدت باید بر اساس اصول و ارزش‌ها باشد نه افراد.

وی با تأکید بر اینکه وحدت باید بر مدار ولی فقیه شکل بگیرد، تصریح کرد: ایده این بود که وقتی ما بر اساس محور ولی فقیه دور هم جمع می‌شویم، ید واحد هستیم لذا مجموعه تحول‌ها این‌گونه می‌طلبد که ما باید از خود می‌گذشتیم و این مشهور بود که ظرفیت تحول‌خواه‌ها سرنوشت‌ساز است، اما خود به‌دنبال سهم نیستند.

زاکانی خاطرنشان کرد: این جمع باید افتخار کند که پرچم تحول‌خواهی را در دست گرفته است و ما باید با همه وجود در صحنه حاضر باشیم وگرنه افراد دیگری جای شما را خواهند گرفت.

شهردار تهران ادامه داد:  ما باید از انفعال خارج شویم، ما فدایی ارزش‌ها و آرمان‌ها هستیم و در این راه معیار ما امام و رهبرمان است، بنابراین باید تشکیلات خود را توسعه دهیم و به‌عنوان یک جزء فعال جریان سیاسی در تمام صحنه‌ها حاضر باشیم.

زاکانی افزود: ما باید به‌سراغ مردم برویم و امید را در جامعه زنده کنیم، اگرچه شرایط کشور در حال تغییر است و رو به پیشرفت هستیم اما این نباید ما را از مشکلات غافل کند.

وی گفت: ما باید جهت‌گیری‌های مجلس فعلی را حفظ کنیم و کنار آن سعی کنیم مجلس بعدی، حتی قوی‌تر و بهتر از این باشد و باید انقلابی‌گری را سرعت ببخشیم.

شهردار تهران تأکید کرد: مسیر آینده یک مسیر مشخص و معین است، این مسیر را باید حفظ کنیم و بدانیم که اگر خواهان تحول هستیم، شاخصه آن عقلانیت است.

زاکانی در ادامه با اشاره به برگزاری مجمع تحول‌خواهان خاطرنشان کرد: این جمع قطعاً باعث تأثیرگذاری در مسیر پیشِ‌رو و انتخابات اسفند ماه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دو سال اخیر شهرداری تهران، گفت: ما در گذشته با مجموعه‌ای مواجه بودیم که عملاً کارکرد خاصی نداشت و سعی و تلاش ما این بود که در مدیریت شهری هم بر مشکلات گذشته چیرگی پیدا کنیم و هم افق‌های جدیدی را برای شهر بیابیم.

شهردار تهران عنوان کرد: امروز که ما در خدمت شما هستیم، هم پیشینه متفاوتی از دوره‌های گذشته داریم و هم افق‌های جدیدی را دستور کار قرار دادیم. امروز شما می‌بینید که هفت خط مترو فعال و در مرحله توسعه و اقدام است.

وی گفت: مدیریت شهری و خدماتی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند خدماتی است که مردم تأثیر آن را در زندگی خود درک و لمس می‌کنند.

زاکانی در بخش دیگری از این سخنان، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه اظهار داشت: امروز منطقه ما حساس‌ترین روزهای خود در تاریخ معاصر را تجربه می‌کند. ملت فلسطین سخت‌ترین شرایط را دارند و  در حال پرداخت بهای آزادی و استقلال و بندگی خدا هستند.

وی افزود: ملت فلسطین در اوج اقتدار و عزت و در عین حال مظلومیت و محرومیت است و در مقابل آن، جنایتکاران رژیم صهیونیستی قرار دارند.

زاکانی تأکید کرد: به این ملت و محور مقاومت درود می‌فرستیم که شرایط ظهور منجی بشریت را فراهم می‌کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false