×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برق ایران از ترکمنستان ۲ برابر می شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ،آرش کردی در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس اقتصادی ایران و ترکمنستان اظهار کرد: همواره جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده تا حجم تبادلات را از ترکمنستان گسترش دهیم. در این راستا تمهیداتی را در مرز آماده کرده‌ایم تا حجم بیشتری از برق ترکمنستان را وارد کنیم.

وی افزود: در زمان حاضر به صورت قراردادی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات برق از کشور ترکمنستان وارد می‌کنیم. در سفر به ترکمنستان تفاهمنامه ای امضا می‌شود تا در بخش ترکمن خط انتقال جدید ۴۰۰ مگاوات ساعت که ایران آن را اجرا کرده مباحث مربوط به پیمانکار و مباحث مالی به گونه‌ای پیش برود تا این خط انتقال طی ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه افتتاح این خط انتقال جدید حجم تبادلات برقی ایران و ترکمنستان را دو برابر می‌کند اضافه کرد: اراده طرف ترکمن برای افزایش صادرات برق به ایران است خوشبختانه برای اجرای خط انتقال جدید برق از ترکمنستان به ایران توانمندی‌های داخلی کشورمان استفاده می‌کنیم که مسئله بسیار مهمی است.

کردی یادآور شد: خوشبختانه تمام مذاکرات و مراودات مربوط به افزایش واردات برق از ترکمنستان به ثمر نشسته و انشاالله شنبه با امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور، واردات برق تا ۱۸ ماه آینده دو برابر می‌شود که عدد قابل توجهی برای ماست.

وی با بیان اینکه هزینه برق وارداتی را به ترکمنستان می‌پردازیم، تاکید کرد: سالانه بین ۲ تا دو و نیم میلیارد کیلووات ساعت بر حسب نیاز شبکه از کشور ترکمنستان برق وارد می‌کنیم که این واردات به تعادل بین تولید و مصرف در شبکه شمال شرق کشور کمک می‌کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false