×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گردهمایی و هم اندیشی مسئولان و متولیان چاپ با فعالان این صنعت برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ،  سومین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران در بخش‌های لیتوگرافی، افست، صحافی و چاپ صنعتی ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در حالی همانند سال‌های گذشته برگزار شد که سه بخش جدید «جوان»، «بانوی فعال» و «کارآفرین نمونه فعال در صنعت چاپ» به این آیین افزوده شده بود.

در سومین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ که با هدف مرور دستاوردهای این حوزه و تشویق، تقدیر و معرفی افراد فعال این حوزه برگزار شده بود، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان حوزه چاپ استان تهران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از اجرای سرود ملی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن خیرمقدم به اهالی فرهیخته حوزه هنر و فرهنگ، فعالان، پیشکسوتان و کارآفرینان حوزه چاپ استان تهران، اظهار داشت: امروز سومین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران را برگزار می کنیم، استانی که بزرگترین ظرفیت‌ها و مجموعه‌های حوزه فرهنگ و هنر را در خود جای داده است و بزرگترین چاپخانه‌های کشور در آن زیست می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه چاپخانه های استان تهران را معیار و الگویی تاثیرگذار برای دیگر استان‌ها خواند و ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و حمایت از این صنعت، یادآور شد: کار در استان تهران در حد ملی است و وجود بیش از چهار هزار چاپخانه در استان تهران از اهمیت این صنعت و همچنین جایگاه ویژه استان تهران در این حوزه حکایت می‌کند.

علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران بعدی این مراسم بود که وی نیز ضمن عرض خیرمقدم خدمت حاضران در جلسه، انتصاب علی فروزانفر را در کسوت جدید، تبریک گفت و خاطرنشان ساخت: از همکاران خودم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به خاطر برپایی این مراسم، تشکر می‌کنم و از برگزاری رویدادی دیگر در بیست و سومین جشنواره صنعت چاپ که صنعتی وزین و ارزش آفرین به شمار می رود، خرسند هستم.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش صنعت چاپ را در میان دیگر صنایع، ممتاز دانست و صنعت چاپ را قلب تپنده صنایع نامید و گفت: جایگاه صنعت چاپ برای همگان آشکار است و به طور قطع هیچ صنعتی هویت نمی‌یابد، مگر آنکه از آثار چاپی برخوردار باشد.

وی با اشاره به ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامگذاری روزی در تقویم به نام صنعت چاپ، بیان کرد: در تقویم روزی به نام صنعت چاپ ثبت شد و پس از ثبت این روز در تقویم، شاهد برپایی جشنواره هایی با برنامه‌های متنوع هستیم، جشنواره هایی که در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود و امروز شاهد یکی از رویدادهای استانی آن هستیم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

مجتبی سجاد با سابقه ۳۵ سال کار در حوزه صنعت چاپ به عنوان نماینده صنف چاپخانه داران به بیان دغدغه ها و چالش های صنعت چاپ پرداخت و خواستار همکاری و تعامل بیشتر میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اتحادیه‌های مختلف چاپ شد.

حمایت ویژه نهادهای متولی از صنعت چاپ و تسهیل در اعطای تسهیلات به فعالان این صنف و همچنین حمایت و برداشته شدن موانع در مسیر صادرات، دغدغه دیگر این فعال چاپ بود که وی با اشاره به اهمیت حوزه صادرات و وجود رقبای قدرتمند از متولیان امر تقاضای حمایت و تدابیر ویژه در این خصوص را داشت.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان آخرین سخنران این جلسه ضمن تشکر ویژه از برگزاری این مراسم که میزبان، این اراده و عزم را دارد تا مشکلات و چالش های موجود را برطرف کند و حاضران با تبادل نظر و شناخت مشکلات به تعامل برسند، اظهار داشت: بنابر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، متولی اصلی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تشکیل شورای راهبری صنعت چاپ نیز به منظور ارزیابی و شناخت مشکلات حوزه چاپ بوده است. اکنون تعامل خوبی میان دولت و اتحادیه‌های مختلف چاپ وجود دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشراف و شناخت خوبی نسبت به مشکلات موجود در صنف چاپ را دارد و همچنین این عزم در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد تا در اسرع وقت، مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه صنعت چاپ را مرتفع کند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این دولت، خدمتگزار و پای کار است و می کوشد تا موانع را از پیش پای مولدان و تولیدکنندگان اقتصادی بردارد، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی میان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت در خصوص برطرف شدن مشکلات فعالان صنف چاپ وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی در خصوص مشکلات موجود برای تخصیص تسهیلات به فعالان عرصه چاپ گفت: در چند سال اخیر به دلیل محدودیت های منابع مالی، همه صنایع از جمله صنعت چاپ، تسهیلات کمتری را دریافت کرده اند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر محترم، در خصوص گشایش و تسهیل در روند اعطای تسهیلات به فعالان چاپ، همه تلاش و کوشش خود را به کار بسته است و موانع قانونی آن در حال برطرف شدن است.

گفتنی است که اجرای موسیقی توسط گروه ساقی به سرپرستی محمدعلی قدمی و پخش نماهنگ دوره‌های اول و دوم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان از فعالان صنعت چاپ استان با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false