×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
محرابیان: آماده تامین ۲۰۰۰ مگاوات برق پاکستان هستیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، همزمان با برگزاری نمایشگاه و جشنواره صنعت برق ایران، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با محمدعلی وزیر انرژی کشور پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ظرفیت‌های همکاری فی مابین دو کشور در زمینه انرژی به ویژه انرژی برق مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو در این جلسه درباره همکاری‌های برقی دو کشور چشم‌اندازهای همکاری را وسیع برشمرد و به آمادگی ایران در زمینه توسعه خطوط تبادل برق اشاره کرد.

وی در این زمینه گفت: ایران آمادگی دارد با سرمایه‌گذاری نسبت به توسعه خطوط خود برای تبادل برق با پاکستان اقدام کند.

محرابیان ضمن اعلام آمادگی ایران جهت تامین برق در جوار منطقه مرزی با پاکستان اضافه کرد: باتوجه به پروژه‌های توسعه‌ای کشور پاکستان در منطقه گوادر حداقل ۲۰۰۰ مگاوات برق مورد نیاز این طرح‌هاست.

همچنین در ادامه “محمدعلی” وزیر انرژی کشور پاکستان ضرورت تشکیل کارگروه فنی مشترک انرژی را پیشنهاد داد تا همکاری‌ها با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین انرژی برق مورد نیاز در پاکستان است، افزود: ظرفیت نصب شده برق در پاکستان حدود ۴۰ هزار مگاوات بوده و با توجه به جمعیت، سرانه مصرف برق در این کشور بسیار بالا است که این امر حاکی از وجود بازاری بزرگ برای انرژی در این کشور است.

وی ضمن برشمردن راهکارهای مختلف برای تامین انرژی مورد نیاز کشور پاکستان، احداث نیروگاه در پاکستان و نیز مبادله انرژی را در این زمینه بسیار موثر عنوان کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false