×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رشد ۲۴۷ درصدی فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ / وزیر فرهنگ: گام‌های مهمی برای ارتقا حوزه کتاب و کتابخوانی برداشتیم + فیلم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار و تجلیل از کتابداران نمونه» اظهار داشت: امیدوارم مسائل شما را در دولت را حل کنیم، در این میان مسائل نهاد کتابخانه‌ها در صدر موضوعات و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسماعیلی در این مراسم با بیان اینکه از همه دست‌اندرکاران تولید، توزیع، انتشار و ترویج کتاب تشکر می‌کنم، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید در حمایت از مردم غزه نیز مانند سایر فعالان حوزه های دیگر بدرخشند. البته مقاومت حماسه آفرید و ۱۷ مهر در تاریخ ثبت شد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و همه نهادها را در اجرای قانون در حوزه فرهنگ و ادب و رسانه وزارت ارشاد را همراهی می‌کنند، افزود: در دولت سیزدهم در همه بخش‌ها یکی از پررونق‌ترین دوره‌ها را در بخش موسیقی، فیلم و تئاتر داشتیم.

بیشتر بخوانید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  با اشاره به رشد ۲۴۷ درصدی فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: گام‌های مهمی را برای ارتقا حوزه کتاب و کتابخوانی برداشتیم و در هشت ماه سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال پررونق گذشته ۷۸ درصد رشد فروش داشته‌ایم.

اسماعیلی با تشکر از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: امیدوارم مسائل شما را در دولت حل کنیم. افزایش ۱۵ درصدی حقوق همکاران ساعتی کتابدار با همین هدف تحقق یافت، در این میان، مسائل نهاد کتابخانه‌ها در صدر موضوعات و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه گام مهمی را برای حوزه فرهنگ برداشتیم، گفت: در بخش صندوق هنر ۴۰ درصد رشد عضویت داشتیم و در کنار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اکنون نوبت کتابفروشان است به عنوان خادمان حوزه فرهنگ در صندوق اعتباری هنر عضو شوند.

وی در انتها پیام رئیس جمهور را درباره روز کتاب، کتابداری و کتابخوانی قرائت کرد. همچنین کتابداران، کتابخوانان، خیران حقیقی و حقوقی، پیشکسوت برتر، خدمتگزار برتر، کتابداران گروه‌های خاص خدمات فراکتابخانه‌ای، رابط برتر فرهنگی، کتابخانه‌های برتر مشارکتی و نهادی و کتابخانه‌های سیار و تخصصی کودک در پایان این مراسم تقدیر شدند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false