×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تولد دوباره جشنواره‌ای سینمایی برای پیدا کردن استعدادهای جدید بازیگری

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، نشست رسانه‌ای دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در موزه سینما با حضور مهدی شفیعی دبیر جشنواره، قادر آشنا معاون سازمان سینمایی و جمعی از مدیران موسسات آزاد سینمایی برگزار شد.

در ابتدای نشست قادر آشنا معاون سازمان سینمایی به بیان اهداف اولیه و علل ایجاد این جشنواره اشاره کرد و گفت: در اولین روز‌های ورود من به سازمان سینمایی جلسه‌ای با مدیران موسسات آموزش سینمایی سراسر کشور داشتیم. چند خواسته از مجموعه سازمان سینمایی داشتند که از جمله آن این بود که موضوع جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی که یازده سال پیش اولین دوره آن برگزار شد دوباره برگزار شود. ما بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که خواسته درست و منطقی است. در کشور نزدیک به ۴۰۰ آموزشگاه آزاد سینمایی داریم که فعالیت می‌کنند.

او همچنین اشاره کرد: در شهر تهران ۹۰ آموزشگاه داریم که هنرمندان را تربیت می‌کند. نیاز است که این هنرمندان و استعداد‌ها شناخته شوند و محلی برای عرضه توانایی‌های آن‌ها باشد. جشنواره می‌تواند بخشی از این نیاز و خواسته را برطرف کند. این موضوع با ریئس سازمان سینمایی مطرح  و در برنامه ۱۴۰۲ سازمان سینمایی ثبت شد که ما بتوانیم امسال در خدمت هنرمندان عزیز آموزشگاه‌های آزاد سینمایی سراسر کشور باشیم.

مهدی شفیعی دبیر جشنواره در ادامه به ارائه گزارشی از کلیت جشنواره پرداخت و گفت: چهار رشته اصلی در فراخوان این دوره از جشنواره قرار گرفته است؛ رشته‌ی فیلم‌های کوتاه، فیلمنامه نویسی، عکاسی و بازیگری. به دلیل پرداخت به برخی رشته‌های خاص ذیل رشته فیلم کوتاه، به صورت مجزا به تمامی رشته‌ها پرداخت نشد. مجموعا ۷۱۰ نفر از هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. آثار ارسالی به این دوره از جشنواره ۱۲۵۵ اثر بود که در بخش بازیگری ۶۰۰ اثر طبق فراخوان جشنواره از اجرا‌های مونولوگ خود تصویربرداری و ارسال شده بود. در بخش فیلم کوتاه ۲۵۰ اثر، عکاسی ۲۳۰ اثر، فیلمنامه ۱۷۹ اثر به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: جشنواره از ۳۰ آبان تا ۲ آذر در محل موزه سینما برگزار ‌می‌شود و ما شاهد برگزاری نمایشگاهی از ۳۵ اثر برگزیده عکاسی، ۳۰ اثر رشته فیلم کوتاه، ۳۰ اثر رشته فیلمنامه نویسی در بخش نهایی خواهیم بود که با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شفیعی ضمن اشاره به بخش بازیگری این دوره از جشنواره و مبهم خواندن این بخش گفت: ما استعداد‌های فوق العاده‌ای را در مؤسسات سینمایی داریم. سینمای ما به چهره‌های جدید نیاز دارد. در این دوره از جشنواره ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که نزدیک به ۷۵ اثر نهایی و وارد روز‌های اجرای جشنواره میشوند. قرار بر این است که سالنی به ۷۵ نفر شرکت‌کننده اختصاص یابد و مونولوگ‌هایی در اختیار آن‌ها قرار گیرد و داوران اجرای آن‌ها را ببینند و برگزیدگان را انتخاب کنند. از این ۷۵ نفر حدود ۶۰ نفر بزرگسال و ۱۴ نفر بازیگران کودک و نوجوان هستند که مونولوگ‌های خود را اجرا خواهند کرد.

وی در خصوص بخش‌های جنبی جشنواره گفت: بخش جنبی جشنواره با عنوان غزه در سه بخش فیلم کوتاه، دلنوشته خوانی، ساخت کلیپ و انیمیشن برگزار می‌گردد. تا به امروز ۲۵ اثر در این بخش به دبیرخانه ارسال گردیده است.

بیشتر بخوانید

شفیعی از برگزاری نشست‌های تخصصی در خلال برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: در این دوره از جشنوراه نشست‌های تخصصی در چهار محور برگزار می‌گردد. مباحث آموزشی که برای تقویت هنرجویان و حوزه‌های کلان آموزشگاه‌ها نیاز است برای شرکت کنندگان در جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره گفت: شرکت کنندگان خانم در این دوره از جشنواره به نسبت آقایان بیشتر هستند. در این جشنواره ۳۸۵ خانم و ۳۲۵ آقا شرکت کردند. در مجموع ۷۵ آموزشگاه از تهران و‌شهرستان‌ها در جشنواره حضور یافته اند.

وی در خصوص رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها بیان کرد: در گذشته پژوهش‌هایی در این خصوص صورت گرفت اما با توجه به شرایط مدیریتی و به دلیل شیوع کرونا اجرایی نشد. نیاز است که اطلاعات آن به روز شود. همکاران ما دو سه ماه اخیر خدمت مدیران آموزشگاه‌ها رسیدند و آمار و اطلاعات را متناسب با پژوهش صورت گرفته به روز کردند. مجموع این دو اتفاق منجر به رتبه بندی آموزشگاه‌ها خواهد شد.

شفیعی در خصوص ساماندهی طرح درس آموزشگاه‌ها گفت: جلسه‌ای ظرف دو هفته پیش داشتیم. بر مبنای چند پژوهشی که قبلاً انجام شده بحث طرح درس متناسب با آنچه این روز‌ها در مؤسسات آموزشی انجام می‌شود و براساس ایده عالی که وجود دارد انجام خواهد گرفت تا ما شاهد ساماندهی طرح درس‌ها باشیم.

دبیر جشنواره در خصوص کارت صلاحیت مدرسین بیان داشت: شورای مرکزی تعیین صلاحیت مدرسین شکل گرفته و امید است آن را ظرف دو سه ماه اینده به نتیجه برسانیم. علاوه بر این سه مورد، تشکیل صنف و انجمن مدیران آموزشگاه‌ها بعد از جشنواره انجام خواهد شد.

در پایان مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی توسط جمعی از مدیران موسسات آموزشگاه های آزاد سینمایی و دبیر جشنواره برگزار شد. دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی۳۰ آبان تا ۳ آذر در موزه سینما برگزار خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false