×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کارگردان انیمیشن «بالانس»: با وجود مشکلات اقتصادی انیمیشن ما رتبه اول را در منطقه دارد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم؛ برزان رستمی کارگردان انیمیشن «بالانس» درباره اکران باکس انیمیشن در گروه هنر و تجربه گفت: قبل از هر چیز از مرکز گسترش و آقای دهستانی تشکر می‌کنم که بانیِ این اتفاق خوب بودند و باکس انیمیشن در گروه هنروتجربه اکران شد. قطعا اکران انیمیشن‌ها خیلی اتفاق و خبر خوبی برای تمام فیلم‌سازان انیمیشن است که فیلم کوتاه هنری می‌سازند. به دلیل اینکه فیلم‌سازان کارشان به جشنواره‌‌هایی محدود می‌شود که راه پیدا می‌کنند و در همه جشنواره‌ها حضور ندارند. قطعا جشنواره‌های داخلیِ ایران هم اکثرا جشنواره‌های با محوریتی هستند و هیچ فیلم‌سازی نمی‌تواند فیلمی بسازد که به تمامیِ جشنواره‌ها راه پیدا کند. این موضوع قطعا برای دیده شدن فیلم‌ها محدودیت ایجاد می‌کند اما این اکران‌ها، محدودیت‌ها را برمی‌دارند و تمام سلیقه‌ها در ایران (یک نفر در بوشهر یا یک نفر درایلام) می‌توانند این فیلم‌ها را تماشا کنند. یعنی مخاطبان در هر جای ایران می‌توانند دسترسیِ خوبی به سینماها پیدا کنند و به تماشای انیمیشن‌ها بنشینند.

رستمی ادامه داد: نکته دیگر این است که هزینه بلیت گروه هنر و تجربه نسبت به سینماهای دیگر به صرفه‌تر است و هر کسی می‌تواند به راحتی باکس انیمیشن را ببیند. همچنین دیدن ۱۰ انیمیشن در کنار یکدیگر هم در بحث آثار تنوع ایجاد کرده که خیلی جذاب است انیمیشن‌های متفاوتی را در کنار هم ببینیم و تعدد آثار، ریتم دیدن فیلم‌ها در سینما را حفظ می‌کند و به هیچ وجه مخاطب حوصله‌اش سر نمی‌رود. با شروع اکران انیمیشن‌ها هم که یک هفته از اکران‌شان می‌گذرد، من دوستان جدیدی پیدا کردم و کسانی که فیلم من را ندیده بودند، به واسطه اکران در سینما آن را با کیفیت خوب دیده‌اند.

هزینه بلیت گروه هنر و تجربه نسبت به سینماهای دیگر به صرفه‌تر است و هر کسی می‌تواند به راحتی باکس انیمیشن را ببیند

رستمی همچنین گفت: این امکان وجود دارد که انیمیشن را به هر شیوه دیگری نشان داد اما انیمیشن ساخته شده است برای نمایش روی پرده سینما و به واسطه این اتفاق خوب، ما به چنین چیزی دست پیدا کردیم. به طور کلی اکران باکس انیمیشن خیلی اتفاق خوبی است و تاثیر مثبتی روی تمام کارگردانان انیمیشن خواهد داشت که انیمیشن ساخته‌اند و دوست دارند بسازند، چون جایی را پیدا کرده‌اند که می‌شود آثارشان دیده شود.

انیمیشن ,

اصلی‌ترین مشکلِ موانع رشد صنعت انیمیشن در ایران، مسئله اقتصاد و عدم اولویت فرهنگ هنری در کشور است

او توض

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false