×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رونمایی از کتاب پرفروش “دایی”/ وصیت‌نامه سردار دل‌‌ها کتاب‌ پرفروش حوزه ادبیات پایداری شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آیین رونمایی از کتاب ” دایی ” اولین کتاب لشگر ۲۵ کربلا که در موزه دفاع مقدس چاپ شد در زمینه خاطرات رزمنده ایثارگر علی یحیی‌پور در محل کتابخانه عمومی این شهرستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس به واسطه رشادت‌های رزمندگان حتی یک وجب از خاک خود را ندادیم.

وی افزود: برای ماندگاری، کارها باید به شکل مکتوب ارائه شود و ادبیات پایداری به شکل اسناد به آیندگان می‌رسد، مخاطب باید بداند آثار تولید شده چیست و بهره‌مند شود.

مهدیان‌پور با تشریح شاخص‌های ادبیات پایداری، تصریح کرد: شاخص‌های ادبیات پایداری ترسیم کننده چهره رنج کشیده رزمندگان در جنگ تحمیلی، توصیف رشادت‌های شهیدان و امید به آینده‌ای بود که شهدا داشتند.

وی باتوجه به کتاب‌های پر فروش حوزه ادبیات پایداری، خاطر نشان کرد: از کتابهای پر فروش ادبیات پایداری در سال ۱۴۰۱ می‌توان به کتاب وصیت‌نامه سردار دلها ” میثاق نامه حاج قاسم ” اشاره کرد که البته کتاب‌های دیگر که روایتگری ایثارگران و مادران شهدا بود نیز جزء کتاب‌های پر فروش حوزه ادبیات پایداری بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، ادامه داد: کتاب ” تنها گریه کن” خاطرات مادر شهید ” معماریان ” نیز از جمله کتاب‌های مورد توجه مقام معظم رهبری بود که جزء پر فروش‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از حوزه‌هایی است که در کتابخانه‌ها از آنها استقبال می‌شود.

مهدیان‌پور حمایت از نویسندگان بومی را از اهداف اداره کل برشمرد و تصریح کرد: در اداره کل سعی کردیم برای نویسندگان بومی برنامه داشته باشیم تا کتابها در سطح ملی معرفی شود تا ادای دین نسبت به شهدا، ایثارگران و جانبازان انجام داده شود و رشادت‌های مردم مازندران به ویژه رزمندگان دیار علویان در سطح ملی نشان داده شود.

در انتهای این مراسم از کتاب” دایی ” رونمایی شد ، کتابی به نویسندگی برادران شیردل درمورد خاطرات رزمنده ایثارگر ” علی یحیی‌پور “که از دایی شهید خود بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false