×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نگاهی به علت کسب مقام نخست کشوری افتتاح طرح های عمرانی استان در هفته دولت

به گزارش چغادک نیوز: حسین سرمشقی مدیر مسئول پایگاه خبری چغادک نیوز و از فعالان رسانه ای استان با نگاهی گذرا پیرامون علل کسب مقام اول کشوری استان در هفته دولت نوشت: هفته دولت امسال نسبت به سالیان قبل رنگ و بوی بسیار خاص و امیدوارکننده ای را داشته و شاهد افزایش چشمگیر تعداد پروژه‌های عمرانی و اقتصادی آن بوده ایم.

بر اساس آمار موجود، در سال گذشته بیش از ۱۶هزار پروژه در کشور به بهره برداری رسید که استان بوشهر در تعداد پروژه‌های عمرانی افتتاحی شهرداری‌ها جایگاه پنجم و در پروژه‌های دهیاری‌ها جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و در مجموع توانست رتبه سوم کشوری بیشترین تعداد پروژه های عمرانی افتتاح شده را از آن خود نماید.

امسال نیز در هفته دولت بیش از ۳۰ هزار پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است که استان بوشهر با افتتاح بیشترین تعداد پروژه های عمرانی توانست با اختلاف بسیار زیاد از استان هرمزگان برای اولین بار در طول تاریخ، با اقتدار رتبه اول کشور را تصاحب نماید.

هر چند به زعم نگارند در دولت تدبیر و امید نیز با وجود کاستی ها می توانست این آمار و ارقام با نگاه های جهادی افزایش یافته و بارقه ای از امید در مردم شکل گیرد ولی به دلیل نامعلوم شکل نگرفت، باید اعلام داریم، بی شک کسب این عنوان با تلاش های شبانه روزی و دغدغه مندانه مسئولین دولت مردمی آیت الله رئیسی در استان بوشهر به ثمر نشسته است که شایسته تقدیر بوده و موجبات ایجاد امید، انگیزه و شور نشاط مضاعفی را در بین مردم بوجود خواهد آورد و زمینه ساز توسعه پایدار و متوازنی در سطح شهرستانهای استان خواهد بود که اگر همه ساله مسولین بر این مدار حرکت نمایند باعث کسب افتخارات بیشتری در عرصه ملی شده و رضایتمندی عمومی بیشتری را کسب خواهد کرد.

در این مجال لازم است جهت یادآوری به مجموع اعتبارات و برخی از پروژه های افتتاح شده در هفته دولت اشاره نمائیم تا بهتر در جریان تلاش های انجام گرفته مسئولین قرار گرفته و بتوانیم در راه خدمت به مردم ما نیز سهیم بوده و با عمل به رسالت خود، اطلاع رسانی صحیحی نسبت به انعکاس عملکرد دولت مردمیدر استان بوشهر داشته باشیم.

مجموع پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت یک هزار و ١۵٩ مورد با اعتبار ٢۶٩ هزار و ٩٢۶ میلیارد تومان می باشد که از میان ٩١٠ پروژه با اعتبار ٢۵۵ هزار و ٧٢٠ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ٢۴٩ پروژه دیگر با اعتبار ١۴ هزار و ٢۴١ میلیارد تومان آغاز شده است، همچنین از این تعداد ٨٣ پروژه اقتصادی با اعتبار ٢۵٠ هزار و ۴٨۶ میلیارد تومان، یک‌ هزار و ٧۶ پروژه عمرانی در استان با اعتبار ١٩ هزار و ۴۴٠ میلیارد تومان بوده و به موازات آن نیز ٣٢٠ برنامه فرهنگی نیز اجرا شده است.

۱۲۳‌ پروژه در بوشهر با اعتبار ۱۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان شامل ۱۰۱ پروژه عمرانی، ۲۲ پروژه اقتصادی و ۲۵ پروژه فرهنگی می‌باشد که مهم‌ترین آن آغاز عملیات بارگیری انتقال سکوی پی ۴ صدرا، آغاز عملیات اجرایی زیرسازی سایت ۳۷ هکتاری زمین، آغاز عملیات اجرایی فاضلاب محلات جنوبی، آغاز عملیات اجرایی و واگذاری طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین طرح‌های این شهرستان است.

۱۳۶ پروژه در شهرستان دشتی با اعتبار ۵۱۹ میلیارد تومان شامل ۱۲۷ پروژه عمرانی و ۹ پروژه اقتصادی و ۳۰ پروژه فرهنگی می باشد که مهم‌ترین آن شروع عملیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن، شروع عملیات ۶۵ واحد نیروگاه خورشیدی و افتتاح ۶۰ واحد مسکونی مددجویان است.

۹۰ پروژه در دیلم با اعتبار ۷۴۴ میلیارد تومان، شامل ۸۷ پروژه عمرانی، ۳ پروژه اقتصادی و ۴۳ پروژه فرهنگی بوده است که مهمترین آن افتتاح باند دوم محور ورودی دیلم، آغاز عملیات واگذاری زمین و اجرای طرح ملی نهضت مسکن بوده است.

۸۱ پروژه در گناوه با اعتبار ۶ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان، شامل ۷۲ پروژه عمرانی، ۹ پروژه اقتصادی و ۴۰ پروژه فرهنگی بوده و مهم‌ترین آن نیز آغاز عملیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن آغاز عملیات اجرایی پروژه ماهی، افتتاح کارخانه تولید خوراک طیور افتتاح شهرک شیلاتی رود شور شمالی می باشد که با حضور استاندار افتتاح شد.

۱۴۴ پروژه در تنگستان با اعتبار دو هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان شامل ۱۲۹ پروژه عمرانی، ۱۵ پروژه اقتصادی و ۳۵ پروژه فرهنگی بوده و مهم‌ترین آن نیز افتتاح پروژه‌های ماهی در قفس به میزان ۳۰۰۰ تن آغاز عملیات اجرایی طرح مولدین آری از بیماری میگو عملیات اجرایی نرسی بچه ماهی می‌باشد.

۷۵ پروژه در دیّر با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان شامل ۷۱ پروژه عمرانی،۴ پروژه اقتصادی و ۲۵ پروژه فرهنگی بوده و مهم‌ترین آن افتتاح پروژه‌های ارتباطات آغاز عملیات واگذاری زمین است.

۸۲ پروژه در کنگان با اعتبار دو هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان شامل ۷۸ پروژه عمرانی، ۴ پروژه اقتصادی و ۲۰ پروژه فرهنگی بوده و مهم‌ترین آن آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن بنک، احداث موج شکن بندر کنگان، افتتاح تقاطع غیر هم سطح بی بی حسن و افتتاح طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس بوده است.

۱۰۴ پروژه در جم با اعتبار یک هزار و ۴٠۴ میلیارد تومان شامل ۱۰۲ پروژه عمرانی، ۲ پروژه اقتصادی ۳۰ پروژه فرهنگی می باشد و افتتاح قطعه دوم ریز به سرچشمه و افتتاح آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی جم از مهمترین پروژه های این شهرستان است.

دشتستان با ۲۷۸ پروژه و اعتبار یک هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان با بیشترین تعداد شامل ۲۶۷ پروژه عمرانی، ۱۱ پروژه اقتصادی و ۶۵ پروژه فرهنگی می‌باشد که افتتاح ۷ واحد مسکن روستایی، پروژه‌های راداری، آبیاری نوین نخیلات و پروژه‌های بوم گردی ‌مهمترین طرح هایی است که با حضور استاندار افتتاح شده است.

عسلویه با ۳۱ پروژه و اعتبار۲۴۰ هزار میلیارد تومان بیشترین میزان اعتبار شامل ۲۷ پروژه عمرانی، ۴ پروژه اقتصادی و ۲۷ پروژه فرهنگی می‌باشد که افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری نخل تقی، افتتاح آرین متانول، آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی و افتتاح پتروشیمی هنگام مهم‌ترین طرحهای این منطقه است.

بر اساس موارد اشاره شده مشخص است امسال در هفته دولت، مسئولین با نگاه ویژه ای اقدام به طرح ریزی پروژه ها نموده اند که انتظار می رود در دهه فجر این اقدامات افزایش یافته و موجی از امید را در آستانه انتخابات و عید نوروز برای مردم به ارمغان آورند.

/انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false