×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
در راه زیارت اربعین زائر باید برای خودش و میزبان سهل بگیرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرنگار مهر، چند روزی است که سفر زیارت اربعین حسینی در عراق آغاز شده است و ایرانیان و دیگر شیعیان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در حال تدارک ملزومات سفر اربعین هستند. کسانی که پای در این سفر معنوی و انسان ساز می‌گذارند لازم است چه پیش از سفر و چه در حین سفر و انجام پیاده روی نسبت به ارتقای بینش خود نسبت به زیارت و امام (ع) اهتمام ویژه داشته باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری از اساتید اخلاق توصیه‌های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین دارند که قسمت چهارم آن تقدیم مخاطبان می‌شود:

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در این سخنان با اشاره به نکاتی در خصوص تشرف به سرزمین کربلا و زیارت امام حسین (ع) گفت: این راه راهی است که انسان باید برای خودش و دیگران سهل بگیرد و بر دیگران خودش را تحمیل نکند.

وی با اشاره به اینکه میزبان مردم عراق هستند و لطف دارند، گفت: مردم عراق اعتقادشان بر پذیرایی از زائران امام حسین (ع) است. زیباست که زائر سهل و آسان از کنار اینها بگذرد و به حداقل‌ها اکتفا کند. سفر باید تنها زیارتی محض باشد انسان که عزیزی را از دست می‌دهد چگونه برخورد می‌کند؟ نباید به صورتی باشد که تحمیل بر دیگری شود. اگر زائر در یک مضیف و منزلی با یک ساعت استراحت رفع خستگی می‌کند نباید آن را به مدت چهار ساعت ادامه دار کند.

حجت الاسلام افزود: باید این منظومه فکری به جهان صادر شود و شیعه صادر کننده این منظومه فکری است و در این سال‌ها به فضل الهی اجرا شده است. ظرفیت زیارت اربعین مربوط به جریان اربعین است. ما باید در این چرخه سهل و آسان حرکت کنیم و مفید بهره ببریم و اگر یک منظومه فکری را معرفی کنیم باید نسبت به آن شناخت داشته باشیم.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false