×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چندهزار نفر روزانه مهمان موکب های مردم اصفهان هستند

به گزارش چغادک نیوز، حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اربعینی این استان بیان کرد: در استان اصفهان نگاه متفاوتی به امر اربعین حاکم است و نگاه همان نگاه دفاع مقدسی است و همانگونه که این استان شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است در ایام اربعین نیز خوش می‌درخشد.

حجت‌الاسلام فوقی به موضوع جاماندگان اربعین اشاره و عنوان کرد: وقتی موضوع جاماندگان در استان مطرح می‌شود یک فضای اربعینی و حسینی را اهالی به وجود می‌آورند و چند سالی است پیاده روی چند هزارنفره را از مسیری تا گلستان شهدا پیاده‌روی می‌کنند که هیئات و اهالی با برپایی موکب‌های متنوع از عزاداران پذیرایی می‌کنند و طریق الحسین دیگری را در مسیر رقم می‌زنند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که اهالی اصفهان طراحی کرده‌اند پذیرایی از مسافرانی است که از این شهر عبور می‌کنند مثلاً در ورودی شهر مسافران را شناسایی کرده و برای پذیرایی و اسکان در منازل اهالی دعوت می‌کنند که این طرح قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام فوقی عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین علیه السلام را حرارتی غیرقابل وصف برشمرد و گفت: هر آنچه در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و مسیر جاماندگان دیده می‌شود همه زیبایی است و حرارتی است که هیچ گاه سرد نمی‌شود و روز به روز به آن افزوده می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به تعداد موکب‌های برپا شده از طرف این استان در ایام اربعین اشاره و مطرح کرد: سهم استان اصفهان در پذیرایی از زائران و میهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام موکب هایی در مرزهای کشور است که بالغ بر ۱۰۰ موکب هستند و همچنین موکب‌های فعالی در کشور عراق که روزانه چند هزار نفر را پوشش می‌دهند.

وی به برگزاری جلسات هماهنگی با خادمین حسینی اشاره و عنوان کرد: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با ۵۰۰ نفر از خادمین امام حسین علیه السلام برگزار شد مقرر شد به طور ویژه در خدمت عزاداران و زائران حسینی باشیم تا بتوان فضای اربعینی را در استان ایجاد کنیم که برای ایجاد این فضا هیچ ضعف و ناامیدی از طرف مردم دیده نمی‌شود و مردم به بهترین نحو ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false