×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چهارشنبه های انتخاباتی ۱۱_۰۵_۱۴۰۲

شنیده‌ها حکایت از آن دارد، علی افراشته جلسات پنهانی خود را در منزل شخصی خود واقع در نیاوران تهران با حضور چهره‌های مختلف برگزار می‌نماید و در شب گذشته نیز نشستی بین وی و علی زینبی کاندیدای پیشین حوزه دشتی و تنگستان و یکی از اعضای شورای شهر دلوار برگزار شده است؛ ولی گفته می شود در آستانه پیش ثبت نام از کاندیداها وی به دلیل احتمال هر گونه رویدادی که مانع از حضورش در روز رای گیری شود، کماکان مردد جهت حضور در انتخابات بوده و پیوستن وی به غلامعلی میگلی نژاد در حوزه بوشهر و پور فاطمی و دولاح کاندیدای حوزه دشتی و تنگستان نیز مطرح و به مشورت گذاشته شده است.

 

با نزدیکی به پیش ثبت نام کاندیداها نام چهره‌های سرشناس و گمنام بسیاری جهت ثبت نام در انتخابات در فضای مجازی و محافل شنیده می‌شود که در این راستا نام حجت الاسلام عبدالحمید خدری در حوزه بوشهر گناوه ودیلم و عبدالصمد دولاح در حوزه دشتی و تنگستان بیشتر از سایرین به گوش می‌رسد.

 

بر اساس رصد آخرین تحرکات اصلاح طلبان در سطح کشور؛ در حال حاضر اختلاف شدیدی بین جبهه اصلاحات به وقوع پیوسته و ۵۰ درصد از آنها مخالفت خود را جهت معرفی کاندیدا اعلام داشته و ۵۰ درصد باقیمانده نیز همچون حزب مطرح و صاحب نام ندای ایرانیان و کارگزاران سازندگی و تعداد دیگری از احزاب، بر معرفی کاندیداهای این جریان تاکید دارند که در این راستا به صورت پنهانی به شهرستان‌ها و پایتخت نشینان اعلام کرده اند در انتخابات مشارکت فعالی داشته باشند.

 

شنیده هاحکایت از آن دارد در استان فراخوان‌های متعددی از سوی گروه‌های مختلف در حال شکل‌گیری بوده تا مردم را جهت حضور در انتخابات ترغیب و تشویق نمایند.

سعید حیدری دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اعلام صدور اطلاعیه شماره ۵ انتخابات مجلس اعلام کرده است: شرایط برابری برای حضور همه گروه ها، نگاه ها و سلایق و جریانات سیاسی با نگاه مثبت استاندار و معاون سیاسی استانداری بوجود آمده و افراد واجد شرایط و علاقمند خدمت به مردم استان بوشهر می توانند در انتخابات ثبت نام نمایند.

 

دستور شروع پیش ثبت نام انتخابات توسط وزیر کشور به صورت رسمی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه صادر خواهد شد و کاندیداها به مدت ۷ روز از ۱۶ الی ۲۲ مرداد ماه ساعت ۸ الی ۱۸ می‌بایست از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرسkeshvar,moi,ir پیش ثبت نام خود را نهایی کنند و پس از استعلام سن، تابعیت، مدرک تحصیلی، نظام وظیفه و سوابق محکومیت کیفری آنها؛ در صورت وجود هرگونه اعتراضی پس از ۲۴ ساعت به اعتراضات در مورد گواهی‌های صادره رسیدگی خواهد شد.

 

هم اکنون ستاد انتخابات استان بوشهر در حال ارزیابی فضای استان جهت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک می‌باشد که تا ماه‌های آینده نتیجه نهایی آن مشخص خواهد شد؛ در آخرین رویداد سیاسی سالیان گذشته، انتخابات الکترونیک در شهرستان بوشهر و دشتستان برگزار شده است.

 

نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان با بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور تعدادی از مدیران از جمله معاون عمرانی استاندار و مدیر کل سیاسی و عده‌ای از ائمه جمعه و چهره‌های سیاسی برگزار شد و جهرمی نیز در این نشست بر لزوم مشارکت در انتخابات و اتحاد بین نیروهای انقلاب و حمایت از استاندار تاکید داشته و عده‌ای از چهره‌های سیاسی نیز اعتراضات خود را از انتصابات اعلام داشته اند؛ نکته جالب انتخاباتی این نشست حضور فعال انبارکی کاندیدای حوزه دشتی و تنگستان و یزدان شناس کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در این نشست بوده است.

 

شنیده می‌شود، در دهه اول محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) کاندیداهای انتخابات مجلس در استان به شدت در حال فعالیت تبلیغاتی خود در این ایام بوده و در مراسمات حضور آنها بشدت احساس شده است و رکورد بیشترین حضور در مراسمات نیز از سوی الماسی در حوزه جنوب استان شکسته شده است.

 

پس از درگیری در شهر آباد از سوی یکی از افراد منتصب به نماینده دشتی و تنگستان در مجلس با انبارکی کاندیدای این حوزه، بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشر شده است؛ ۲۰ نفر از خانواده های این شهر طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت توهین به این کاندیدا، خواهان برخورد جدی دستگاه قضایی و سیاسی با این موضوع شده‌اند.

 

علی احمدی زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از رصد کاندیداهای احتمالی و نهایی انتخابات مجلس در استان جهت انجام نظر سنجی و ارائه به متولیان امر خبر داده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false