×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چهارشنبه های انتخاباتی ۰۴_۰۵_۱۴۰۲

شنیدها حکایت از آن دارد، تیمور یزدان شناس از نیروهای انقلابی استان و مسئول نظارت شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی استان بوشهر، پس از مشورت‌های متعدد با بزرگان، تصمیم خود را برای ورود به انتخابات در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم نهایی کرده است؛ یزدان شناس مسئولیت‌های متعددی در سپاه استان داشته و فرماندار گناوه و کنگان، مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر و مسئول ستاد دهه فجر استان نیز بخشی از مسئولیت‌های اوست، وی در دوره قبل قرار بود در حوزه دشتی و تنگستان کاندیدا شود؛ ولی در حمایت از کرمی نماینده فعلی، از این حوزه انصراف داده و به فکر حضور در انتخابات حوزه بوشهر افتاده است.

 

شنیده می‌شود؛ تعدادی از طلا فروشان جهت گرم کردن تنور انتخابات قصد دارند وارد این کارزار شده و از دو کاندیدای حوزه بوشهر و دشتستان حمایت نمایند، هرچند حضور حمایتی آنها در سنوات قبل کمرنگ بوده؛ ولی فعالیت تعدادی از فعالان این صنف هم اکنون چشم گیر می باشد که در ماه های آینده به جزییات آن خواهیم پرداخت.

 

شنیده می‌شود؛ یکی از کاندیداهای شمال استان بوشهر که در دوره قبل آراء خوبی را به دست آورد؛ علی رغم اینکه جعفر پورکبگانی جلساتی را با وی داشته و به نتیجه‌ای نرسیده بود؛ ولی این بار با وساطت دوستان به توافق نهایی دست یافته و قرار است با هدف زمین زدن رقیب قبلی خود که مانع تراشی زیادی برای وی کرده است، از جعفر حمایت نماید.

شنیده می‌شود، در روزهای گذشته مراسم ختمی در روستای محمدی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه برگزار شد و طی آن در حالی که یک کاندیدای این حوزه در آن حضور داشته، کاندیدای اصولگرای حوزه بوشهر و اصلاح طلب حوزه دشتستان باهم در آن حضور یافته و جهت جلب آراء مردمی در این مراسم به گفتگو پرداخته اند، در این ایام فعالیت کاندیداها در مراسمات فاتحه افزایش چشمگیری داشته است.

 

شنیدها حکایت از آن دارد، یکی از کاندیداهای حوزه دشتی و تنگستان پس از خروج از مراسم ختم یکی از بستگان خود در شهر آباد، از جانب مشاور رسانه ای یکی از کاندیداهای رقیب مورد توهین قرار گرفته و اعلام داشته، آراء شهر آباد متعلق به فلان کاندیدا می‌باشد که باعث ایجاد تنش و درگیری مجدد بین این دو کاندیدای صاحب نام شده و مردم بسیاری را از این برخورد ناراضی کرده است، گفته می شود قرار است نسبت به توهین انجام شده به این کاندیدای حقوقدان، طرح دعوی صورت گیرد.

 

اعلام اصلاح قانون انتخابات و پیش ثبت نام کاندیداها هم اکنون اصلاح طلبان را که قرار بود انتخابات را تحریم کنند و با مواضع انفعالی خود قصد موج سواری را داشتند، عصبانی کرده و معادلات آنها را برهم زده است؛ چراکه با پیش ثبت نام صورت گرفته، ترکیب سیاسی انتخابات و کاندیدا مشخص شده و به سمت شفافیت سوق پیدا کرده و گمانه‌زنی‌ها پایان می‌یابد.

 

شنیدها حکایت از آن دارد، بعد از رد صلاحیت آذر منصوری جهت بر عهده گرفتن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و همچنین تایید اصلاح قانون انتخابات، اصلاح طلبان را در شوکی عمیق فرو برده است، هنوز هم به صورت رسمی هیچ گونه جلسه ای را در استان برگزار نکرده و بوشهری ها را چشم انتظار انجام تصمیمات پایتخت نشینان مردد نگه داشته است.

 

شنیده می‌شود؛ در حوزه جنوب استان اسدالله علمداری فعالیت خود را جهت حضور در انتخابات افزایش داده و اکنون فضای رقابتی این منطقه حول و محور چندین کاندیدا از جمله سکینه الماسی و شیخ موسی احمدی بسر می رود.

 

در تشکل های اصولگرا هم اکنون جنب و جوش و فعالیت بسیاری دیده شده و رقابت زیادی بین شورای ائتلاف و وحدت به چشم می‌خورد و در کنار آن نیز شبکه راهبردی نیروهای انقلاب(شریان) که هم اکنون در راس کشور بین آنها اختلافات زیادی دیده می‌شود، در حال ورود به عرصه انتخابات و در دست گرفتن فضای سیاسی و ایجاد شعبات استانی از جمله بوشهر می‌باشد.

 

بر اساس مصوبه مجلس، پیش ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شانزدهم مرداد ماه به مدت یک هفته که مهلت آن نیز تمدید نخواهد شد، انجام می‌شود و کاندیداها می‌توانند در منزل و یا محل کار خود نیز ثبت نام کرده و نیازی به حضور در استانداری، فرمانداری و یا بخشداری وجود ندارد؛ اما به دلیل نامعلوم سامانه ثبت نام هنوز به کاندیداها اعلام نشده است.

 

هر چند در ۲۷ مهرماه شروع فرآیند نهایی ثبت نام انجام می شود؛ ولی برای پیش ثبت نام کاندیداها به غیر از ارائه حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و یا قضایی و ارائه گواهی معتبر مورد تایید از بالاترین رده، نهاد و یا موسسه، مدرک تحصیلی، پایان خدمت، گواهی پذیرش استعفا برای مدیران و مدارک هویتی می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false