×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
راز ماندگاری واقعه عاشورا تبلیغ و اطلاع رسانی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی یکشنبه‌شب در مراسم عزاداری محرم در آب‌پخش ضمن تسلیت ایام عزای آل الله، اظهار داشت: یکی از سوالی که در خصوص واقعه عاشورا و قصه پاسداری سیدالشهدا (ع) به ذهن تبادر می‌کند این است که راز ماندگار آن چیست و چرا هرچه زمان می‌گذرد باشکوه بیشتری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در پاسخ باید گفت یکی از علت‌هایی مانایی واقعه عاشور این بود که حضرت اباعبدالله الحسین و اصحابش به عهد خودشان با خدای متعال عمل کردند.

هاشمی با اشاره به یکی دیگر از رازهای ماندگاری واقعه عاشورا، ابراز داشت: یکی دیگر از رازهای مانایی قصه جانفشانی و جانبازی امام حسین (ع) واصحابش، تکلیف گرایی و عمل کردن به تکلیف بود.

وی خاطرنشان کرد: امام تلاش زیادی را از ابتدای حرکت عاشورایی تا لحظات شهادت انجام دادند تا مردم زمانه خویش را به تکلیف برسانند و نکته مهم اینکه برخی‌ها حتی بعد از اینکه سر امام را بر نیزه دیدند بازهم به تکلیف نرسیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به نقش تبلیغ و اطلاع رسانی در ماندگاری واقعه عاشورا افزود: یکی دیگر از رموز مانایی قصه پاسداری امام حسین (ع) ویارانش این بود که بعد از واقعه عاشورا، امام سجاد (ع) و عقیله بنی هاشم (س) در بحث پیام رسانی به خوبی ایفای نقش کردند و با استفاده از فنون سخنوری و بیان فصیح و بلیغ، پیام غربت، مظلومیت، ایثار، شجاعت و جوانمردی و جانبازی کربلائیان را به خوبی منتقل کردند.

هاشمی با اشاره به ضرورت الهام از سیره و گفتمان عاشورایی امام حسین (ع) واصحاب باوفایش، ابراز داشت: در شرایط کنونی ما باید بدانیم که اگر در مسیر بندگی و عبودیت حرکت کنیم و تکلیف خود را به خوبی بشناسیم و به آن اهتمام و التزام عملی داشته باشیم و به وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی و جهاد تبیین به نحو شایسته و بایسته عمل کنیم قطعاً در مسیر ماندگاری عاشورا وصیانت از ارزش‌های الهی حرکت خواهیم کرد و این میسر نمی‌شود مگر اینکه با نقشه راه نایب المعصوم امام خامنه ای عزیز طی طریق کنیم تا به منزلگه مقصود برسیم.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false