×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کربلا به واسطه خون امام حسین (ع) تقدس یافته است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در مراسم دومین شب ماه محرم در حسینیه سید الشهدا محله امامزاده گناوه اظهار داشت: روز دوم محرم روزی است که امام حسین و کاروان اهل بیت (ع) و یاران آن حضرت وارد سرزمین کربلا شدند.

به امام جمعه گناوه افزود: زمین کربلا سرزمینی بود که پیامبر (ص) و اولیا به امام حسین (ع) وعده داده بودند.

وی گفت: امام حسین (ع) با علم از شهادت خویش مطلع بودند اما فرمود ما اهل بیت راضی به رضای خداوند هستیم و در گودی قتلگاه نیز همین را فرمود.

وی با اشاره به تقدس یافتن زمین کربلا به واسطه شهادت امام حسین و یارانش در این سرزمین گفت: خاک زمانی که با خون شهید عجین شود آن هم شهیدی مانند امام حسین (ع) که مصیبت و عزای آن حضرت اعظم است و هیچ مصیبتی به پای مصیبت آن حضرت نمی‌رسد، تقدس پیدا می‌کند و سرزمین کربلا با این خون تقدس پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خداوند بسیاری از ویژگی‌های خاصی را به امام حسین (ع) عنایت فرموده گفت: بر اساس روایت‌ها خداوند در برابر شهادت امام حسین (ع) چهار ویژگی خاص علاوه بر همه عنایت‌ها و ویژگی‌های بیشمار به آن حضرت عطا فرموده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اولین ویژگی که خداوند به امام حسین (ع) عنایت فرموده این است که نسل امامت را در وجود مبارک آن حضرت قرار داده است و ۹ امام معصوم از نسل آن حضرت هستند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: شفا در تربت امام حسین (ع) دومین ویژگی که خداوند به آن حضرت عنایت فرموده است که در تربت هیچ پیامبر و ائمه قرار نداده است و آن تنها ویژگی تربت امام حسین (ع) است.

وی گفت: مستجاب شدن دعا زیر گنبد و بارگاه آن حضرت ویژگی دیگری که خداوند در برابر شهادت امام حسین (ع) به آن حضرت عنایت فرموده و زیر گنبد مطهر آن حضرت یکی از مکان‌های استجابت دعا است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: مسافرت در راه زیارت امام حسین (ع) از عمر زائر کم نمی‌شود و خداوند این ایام را جز عمر انسان حساب نمی‌کند و این چهارمین ویژگی خاص امام حسین (ع) است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false