×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رکورد مصرف برق در بوشهر شکسته شد/ عبور از ۲۱۰۰ مگاوات

به گزارش چغادک نیوز، غلامرضا حشمتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: عمده مصرف برق در استان بوشهر با ۸۰ درصد در حوزه خانگی است که با وجود افزایش دما تا ۵۰ درجه در برخی از نقاط استان طی ۴۸ ساعت گذشته، شاهد افزایش شدید مصرف برق بوده‌ایم.

وی افزود: اگر چه این مصرف بالای برق در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه، فشارهای شدیدی را بر شبکه ایجاد کرد اما با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده، شبکه توزیع برق در حالت پایداری قرار دارد و اجازه نداده‌ایم برق مشترکین در این شرایط دچار اختلال و قطعی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: همکاران در بخش‌های ستادی و عملیاتی در آماده‌باش کامل قرار دارند و با نظارت مستمر بر نیروگاه‌ها و شبکه برق استان سعی می‌کنند با پیشگری از هر گونه اختلال احتمالی، زمینه رفع آن را فراهم و به پایداری برق شبکه برای رضایت مشترکین اقدام کنند.

حشمتی مصرف وسائل سرمایشی در افزایش مصرف برق را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: اوج مصرف برق بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر است و در صورتین که در این ساعات از وسائل پر مصرف برقی استفاده شود می‌تواند بار شدیدی بر شبکه و افزایش مصرف برق ایجاد کند.

رکورد مصرف برق در بوشهر شکسته شد/ عبور مصرف از ۲۱۰۰ مگاوات

وی ادامه داد: تنظیم درجه ترموستات یخچال بین ۳ تا ۵ درجه و ترموستات فریزر بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سرویس منظم و دوره‌ای کولرهای گازی و همچنین قرار دادن دمای کولر در ۲۵ درجه و خاموش کردن کولر اضافی، خاموش کردن لامپ‌های اضافی به خصوص در نواحی کم رفت‌وآمد مانند انبار، راه‌پله‌ها و لوسترها و استفاده نکردن از اتو و ماشین لباس‌شویی بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر می تواند حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف روزانه برق مشترکین را پایین بیاورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: امسال و برای تشویق مشترکین به بهینه‌سازی مصرف، پاداش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی با افزایش بیش از ۱۰ برابری نسبت به سال قبل در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس، شاهد استقبال خوبی از طرف هم‌استانی‌ها برای بهینه سازی مصرف برق بوده‌ایم به گونه ‌ای که در خردادماه گذشته از ۷۰ هزار قبض صادر شده ۳۴ درصد مشمول تخفیف شده و یا مصرف برق آنان رایگان محاسبه شده است.

حشمتی در خصوص تعطیلی ادارات در روزهای گرم سال گفت: با تدابیر خوبی که از طرف مدیریت ارشد استان بوشهر پیش‌بینی شده، این تعطیلات می‌تواند به پایداری برق شبکه و جلوگیری از قطعی برق در روزهای گرم سال کمک ویژه‌ای کند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false