×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
احیا پلی نوستالژیک برای مردمی زخم خورده از وعده ها

به گزارش چغادک نیوز: مهرداد جشنی پور ، خبرنگار و فعال رسانه استان بوشهر در یادداشتی پیرامون حاشیه نگاری بر آغاز عملیات اجرایی یک پروژه در دشتستان نوشت:

آفتاب گرم تابستان و مردمانی که مشتاقانه می آمدند تا روزهای نوستاِلژیک دهه پنجاه و شصت را به روزرسانی کنند.

اگر روزی در دهه پنجاه، مردم روستای درودگاه دشتستان برای ساخت یک پل بر روی رودخانه دالکی در محل ورودی این روستا عهد و پیمان کردند و با هزینه شخصی این پل را ساختند که بعدها به نام پل همت که برگرفته از همت مردمان این سامان است نامیده شد اما به مرور زمان و مستهلک شدن آن، به مکانی رعب انگیز و استرس زا تبدیل گردید.

ساخت پل جدید درودگاه در کنار این پل که برای اهالی یادآور اعزام رزمندگان به جبهه های حق و باطل و استقبال از شهدا و آزادگان روستاست آن قدر برای این مردم، حائز اهمیت بوده که طی سالیان متمادی به عنوان یک مطالبه از هر دولت و کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی درخواست داشته اند.

اما وعده و وعیدهایی که برخی مسئولین برای ساخت پل جدید درودگاه به مردم دادند جز لطمه به اعتماد عمومی دست اوردی در بر نداشت.

این بی اعتمادی سبب شد که وقتی کارگزاران دولت مردمی رئیسی در استان بوشهر در ۱۹ تیرماه امسال به این روستا بیایند و نوید ساخت یک پل جدید بدهند، جز صدای پچ پچ مردمی که نظاره گر بودند و زیر لب زمزمه می کردند که این هم به مانند گذشتگان فقط حرف و وعده است، صدایی شنیده نمی شد.

اما امروز و پس از ۴۵ روز از آن تاریخ و در اولین روز هفته دولت ، همان کارگزاران به روستای درودگاه دشتستان در استان بوشهر می آیند تا عملیات اجرایی این پروژه ۴۰۰ میلیاردی را با حضور گسترده مردم، آغاز کنند.

شکرانه این نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مردم این روستا، برافراشتن صدای سنج و دمام و اجرای تعزیه و علم گردانی علم ۳۰۰ ساله است که به یاد شهدای کربلا حال و هوایی عاشورایی به این مراسم عنایت کردند.

اگر چه در گستره استان بوشهر، این پروژه شاید به دید نیاید اما از آنجا که مشکل چندین ساله سه هزار و ۲۰۰ نفر اهالی روستای درودگاه را از منظر اقتصاد محلی و امنیت روانی ساماندهی می کند و به عنوان یک محور موصلاتی ایمن، چندین روستای هم جوار مد نظر قرار می گیرد، حائز اهمیت است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false