×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سید مرتضی آوینی و یاد شهدای فکه

به گزارش چغادک نیوز: بهرام نکیسا از فعالین سیاسی و رسانه ای استان در یادداشتی نوشت: هرچند فکه منطقه ای در خوزستان با تپه هائی شنی و رملی است اما در آن واقعه ای صورت پذیرفته که رنگ و بوی کربلا دارد . مقتل شهدائی از دوگردان رزمنده دوران دفاع مقدس که در تشنه کامی به مولای خود اقتدا کرده و به دیدار محبوب شتافتند.

فکه نماد معرفت ، اخلاص ، دلیری ، شجاعت ، مقاومت و مردانگی گروهی از فرزندان گمنام ملت ایران است . انسانهائی که در دفاع از کیان کشور حماسه ای ماندگار و تاریخی از خود برجای گذاشتند . حکایت و ماجرای شهدای فکه ، روایت حماسه و رزم دو گردان حنظله و کمیل است .
حکایت شهدای فکه را باید خواند ، باید گفت و باید تکرار کرد . باید فراموش نکرد که هریک از ماها از کوچک و بزرگ در هر مقام و مرتبه و منصبی که قرار گرفته ایم مدیون چه کسانی هستیم . مدیون شهدائی می باشیم که سه روز تمام بدون آب و نان و بی سرپناه و بعضاً با بدن هائی مجروح در زیر باران تیر وخمپاره و آفتاب در کانالهای فکه در محاصر کامل مقاومت نمودند و مردانه به فیض شهادت رسیدند .
اگر خوب گوش نمائیم ، هنوز هم صدای بچه های گردان کمیل و حنظله از فکه در آن شیار وآن کانال ها از گوشی بی سیم شنیده می شود که می گویند :
« حاجی ، سلام ما را به امام برسان . بگو عاشورایی جنگیدیم » .
عروج سید مرتضی آوینی در فکه ، مقاومت ، مظلومیت ، معصومیت و ایثار و حماسه شهیدان را باردیگر برای ما یاد آور گردید . سید مرتضی آوینی برای تهیه برنامه و روایت حماسه شهدای فکه و تفحص شهدا راهی آن سرزمین کربلائی شده بود . در آن سرزمین مقدس جسم بجا مانده و زمینی سید مرتضی آوینی به دل آسمانیش که سالها در فکه با شهیدان عروج نموده بود ملحق گردید و به قافله شهدای گردان حنظله و کمیل پیوست .
سید مرتضی آوینی با اخلاص و احساس تمام در مجموعه روایت فتح در اندیشه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس به نسل جدید وحتی یاد آوری آن دوران به برخی که چه بسا دیروز و همرزمان شان را فراموش کرده بودند ، بود .
شهید آوینی با اخلاص و با کلماتش به تصاویر دوران دفاع مقدس طروات و رنگ و بوئی نو و خدائی بخشید و اثری ماندگار در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید بویژه جوانان خلق نمود و از خود به یادگار گذاشت . آنگونه که هرگاه به آن کلمات ، صدا و تصاویر مراجعه می شود بوی جبهه و دفاع مقدس ، بوی معرفت و مهربانی و وطن پرستی ، بوی عشق و عرفان و بوی خدا از آنان استشمام می شود و بر دل و جان می نشیند.
وقتی که با صدای آسمانی اش در مجموعه روایت فتح این چنین می خواند :
” اگر شب قدر، شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین می گردد ، همه ی شب های جبهه شب قدر است . و از همین جاست که تاریخ آینده ی کره ی زمین ، تقدیر می شود. شب هایی که ملائکه ی خدا نازل می گردند و ارواح مجاهدان راه خدا را از معارجی که با نور، فرش شده است به معراج می برند… بگذار اغیار هرگز در نیابند که این قلب‌های ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می‌کند و سر ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی‌شناسد . بگذار اغیار هرگز در نیابند . بسیجی‌ها دلباخته‌ی حقند و ما دلباخته‌ی بسیجی‌ها هستیم .”
و یا آنگاه که در باره حماسه پاسداران بسیجی در خلیج فارس چنین می نویسد : ” کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل نادر مهدوی یا بیژن گرد بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسید این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟ هیچ! به درد دنیاداران نمی‌خورد اما به کار آخرت عشاق می‌آید که آنجاست دارحاکمیت جاودانه عشاق ” .
شهید سید مرتضی آوینی با آثار ارزشمند خود روح و جسم آدمی را با هنر و ذوق کم نظیری به جبهه ها و مشهد شهدا می برد . به کربلا ! خرمشهر ! آبادان ! فکه ! شوش ! شلمچه ! هویزه ! پاسگاه زید ! بستان ! دهلاویه ! چزابه ! کردستان ! خلیج فارس ! و ..،!.
یاد و نام آن سید شهیدان اهل قلم و تمامی شهیدان ، آنان که برای احیاء و زنده نگاه داشتن ارزش های اسلامی ، انسانی و در دفاع از ایران بزرگ ایثار و مجاهدت نمودند ، بخیر و گرامی باد

false
true
false
true
  1. سید

    فوق العاده عالی..بوسه بردستان پرحجم اینچنین روان نویس وپرمحتوا..دلمان برای شهید آوینی عزیز به پرواز دراوردی..احسنت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false