×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جدال استاندار و نماینده مجلس با یک بازید ساده قابل حل بود

به گزارش چغادک نیوز؛ عبدالرضا عالی پور از فعالین فرهنگی و سیاسی استان بوشهر در یادداشتی نوشت: به اواخر دولتها که می رسیم انگار صبر و طاقت مسئولین نیز به انتها میرسد و توان ایجاد موازنه، هماهنگی و ارتباط بین بخشی و حتی مذاکره معمول حاکمیتی در استانها نیز کمرنگ می گردد و در این میان هم گاهی از کمرنگی به بی رنگی تبدیل شده و موجبات تنش و جدال لفظی را فراهم می آورد.

از آن سو به کلان که نگاه میکنیم در یک انتقاد کلامی نماینده ای با وزیر ، آستانه تحمل وزیر سرآمده و کلامی بر زبان میراند که حتی در عرف کوچه بازاری هم چنین بیانی پسندیده نیست چه برسد که بر زبان وزیری در مملکت اسلامی جاری شود ؟!

از سطح بالا به پایین که نظری می اندازیم باز می بینم استانداری در پی انتقاد به حق یا ناحق ( که در این مقوله نمی خواهیم به آن بپردازیم ) نماینده ای که با عبارتی سنگین مسئولین را خطاب میکند، عنان از کف میدهد و با اینکه به قول خود ایشان تاکنون حوصله نموده و کمتر پاسخ منتقدین را داده اما این انتقاد نماینده را بی پاسخ نگذاشته و ضمن پاسخ صریح و البته منتقدانه با طعنه و کنایه هم در پی دفاع از عملکرد خود بر می آید ؟!

در ادامه بحث نیز مجددا آقای نماینده، زبان به پاسخ گشوده و در جمعی مشابه جمع آقای استاندار به باد تعریف انتقاد قبلی خود پرداخته و انتقادات دیگری را هم بر اولین ها می افزاید؟!

روی سخن ما در این کشمکش ها هر چند که به شیوه رویارویی این دو مسئول برمیگردد اما در واقع متوجه این دو بزرگوار نیست بلکه متوجه فرهنگ نقد و انتقاد پذیری است که متاسفانه هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است ؟!

جدال لفظی بین استاندار محترم بوشهر و نماینده محترم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی شاید به نظر جدال سیاسی یا تخصصی و یا پیرو اعتقاد به منافع ملی و منطقه ای برگرفته از اعتقاد طرفین باشد که یکی معتقد به عملکرد صحیح خود در افتتاح سد و دیگری معتقد به خیانت کسانی است که سد را ناقص میخواهند افتتاح کنند، باشد اما در واقع امری ساده و غیر پیچیده ای است که با یک هماهنگی ساده و اولیه و یا حتی یک بازدید غیر کارشناسی هم قابل بررسی و فیصله بود که آیا واقعا سد در حال افتتاح، آیا کامل است یا ناقص ؟ آیا جهت افتتاح آن برنامه فاز بندی تدوین شده که در فرض ناقص بودن بخشی از آن افتتاح گردد؟ آیا اینکه برای افتتاح حتما باید آبی پشت سد وجود داشته باشد یا خیر ؟ و یا اینکه اصلا نقصانی ندارد و باید در این زمان افتتاح گردد و منافع آن به مردم و نخلداران منطقه برسد ؟!

این اما و اگر ها با یک بازدید ساده قابل حل و مدیرت بود نه اینکه فضای رسانه ای به گونه ای رقم بخورد که جوی ناهماهنگ را بین مسئولین استانی پدیدار کند که در دیدگاه عامه مردم زیبنده نباشد .

آنچه تا کنون استان ما را متضرر نموده همین عدم هماهنگی های بین مسئولین خصوصا در رده های بالا از قبیل نمایندگان مجلس و استاندار هست که این یکپارچگی و هماهنگی در پیگیری اهداف کلان استان یقینا منجر به توسعه استان در همه بخش ها خواهد شد .
عبدالرضا عالی پور

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false