×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دعای حرز امام جواد《ع》معروفترین حرز برای رفع بلاهای زمین و آسمان

  • به گزارش چغادک نیوز: عزیزه بوصید خلف پور از فعالان رسانه ای استان بوشهر در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی(ع)نوشت: (محمد بن علی بن موسی) امام محمد تقی(ع)متولد ۱۰رجب ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره، کنیه ابوجعفر؛ ملقب به جواد و تقی می‌باشد، نهمین امام شیعیان است و در دوران کودکی اش( ۸ساله) پدرش علی بن موسی الرضا《ع》را از دست داد، بعد از شهادت امام رضا《ع》بر سر امامت محمد تقی(ع) بین شیعیان اختلاف افتاد، شماری از اصحاب تردید داشتند که امام جواد《ع》بتواند هدایت قوم خود را به عهده بگیرد، بعضی‌ها عبدالله ابن موسی را امام خواندن و بعضی نیز امام جواد《ع》 را به عنوان امام بعد از پدرش پذیرفتند.

حضرت محمد تقی(ع) با سن کمی که داشت جواب تمام سوالاتی که برای تعیین امامتش پرسیده شد را می‌دانست و جواب می‌دادند این موضوع او را به مقام امامت رساند.

لقب هایی که برای امام نهم در تاریخ زندگانی ایشان به کار می‌رفت، گویای فضیلت و اوصاف الهی این امام بود، جواد و تقی مهمترین و مشهورترین القاب آن حضرت بود که در میان شیعیان ایرانی بیشتر به نام (جواد) شناخته و به‌ عنوان جوادالائمه می خواندند، دلیلش هم بسیار بخشنده و سخاوتمند بودن وی می باشد که این امر باعث شهرت ایشان به این لقب شد، از القاب دیگر آن حضرت ابن رضا، زکی، مرتضی، متوکل، رضا، قانع، مختار و منتخب است.

ازدواج آن حضرت با دختر مامون

مامون برای اینکه بر آن حضرت تسلط داشته باشد و ارتباطات او با دیگر شیعیان را تحت کنترل داشته باشد، دختر خود که ام الفضل بود را به عقد امام درآورد، این ازدواج اعتراض اطرافیان مامون را به همراه داشت، آنان ترس داشتند که خلافت عباسیان به علویان منتقل شود.

همسران امام محمد تقی《ع》
ام الفضل دختر مامون که نتوانست برای آن حضرت فرزندی بیاورد، از او صاحب فرزندی نشد و همسر دیگر ایشان (سمانه مغربیه) کنیزی بود که با دستور امام خریداری شد، صاحب فرزندان پسر و دختر که نام پسران در همه منابع به نام هادی و موسی یاد می‌کنند، موسی فرزند دوم ایشان از نظر زیبایی زبانزد همه بود، از نسل آن حضرت، سادات رضوی در ایران، پاکستان، هند و عراق هستند، در مورد تعداد دختران حضرت بین فقها و شیعیان اختلاف نظر است، امام جواد بسیار بخشنده بود، بخاطر کرم و بخششی که نسبت به مردم داشت جواد لقب گرفت.

گفته می‌شود؛ امام محمد تقی(ع) اول هرماه صدقه می داد و برای رفع گرفتاری های شیعیان نزد اهل منصب شفاعت می‌کرد، ایشان علاقه زیادی به نام مناجات و دعا داشت و از او ادعیه های زیادی در روزهای هفته نقل شده است.

دعای حرز امام جواد《ع》
معروف ترین حرز برای رفع مشکلات و بلاهای زمین و آسمان دعای حرز امام جواد《ع》است و توصیه زیادی شده که این حرز را بهمراه داشته باشید، این حرز همه را از بلا، طلسم، سحر و جادو در امان نگاه می‌دارد.

دفع بلاها با استفاده از این حرز

دفع نگاه و زبان بدخواهان و دشمنان، حفظ از وسوسه شیطان و مردم، باطل کردن سحر و جادو، حفظ عزت و آبرو، رفع گرسنگی، تشنگی و تهیدستی و….. بوده و مهمترین دعای این حرز رفع چشم زخم است.
از امام صادق علیه السلام نقل شده است: اگر نبش قبر برای شما ممکن بود و علت مرگ ها را می فهمیدید، این برای شما آشکار می‌شد که علت بیشتر مرگها چشم زخم است.

آیت الله بهجت نیز می‌فرماید: به جهت جلوگیری از چشم زخم و چشم نظر یا باطل شدن جادو، حرز امام جواد《ع》تاثیر بسیار زیادی دارد.

آثار فرهنگی و هنری
سریال باب المراد خلاصه داستان زندگی امام جواد《ع》می باشد، این سریال به کارگردانی فهد منیری سال ۱۳۹۶ با همکاری دو کشور لبنان و عراق ساخته شد، مراحل مختلف از تولد تا شهادت امام را به نمایش می‌گذارد، اسم این سریال بر گرفته از یکی از القاب امام (باب المراد) یعنی دری از درهای رحمت خداوند بوده است، این سریال کودکی پر رنج و مشقت آن حضرت قبل و بعد از شهادت پدر بزرگوارش را نشان می دهد.
شهادت امام جواد ۲۹ ذوالقعده در سن ۲۵سالگی به شهادت رسیدند و در کنار آرامگاه جدش موسی بن جعفر در گورستان قریشی های بغداد به خاک سپرده شد، ایشان جوان ترین امام شیعیان به وقت شهادت بود./ انتهای پیام
عزیزه بوصید خلف پور : فعال رسانه

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false