×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تحلیلی بر انتخابات شورای اسلامی شهر عاشوراییان/۵نفر منتخب مردم شهر چغادک مشخص شد

به گزارش چغادک نیوز: با توجه به اینکه فردا انتخابات شوراها آغاز می شود مردم با وجود تبلیغات کاندیداها و آگاهی یافتن از تجارب, تخصص و سوابق نامزدهای شورا به نوعی تصمیم خود را جهت انتخاب گزینه اصلح, نهایی کرده اند.

در شهر چغادک که با لقب عاشوراییان مشهور می باشد, با وجود اینکه قومیت گرایی حرف اول را می زند و کاندیداها نیز به شیوه های سنتی در حال القاء توانمندی خود به مردم بوده و در انتظار آراء سنتی هستند کار را برای متخصصین و افرادی که از قومیت کمتری برخوردار می باشند سخت کرده است.

تحلیل ها و اخبار زیادی پیرامون انتخابات شهر چغادک وجود دارد که به اختصار به برخی از آنها اشاره می شود.

همانگونه که همگان می دانند شورای پنجم دستخوش اتفاقات ناگواری بود و با کوبیدن بر طبل اختلاف در شورا و همچنین پشتیبانی عده ای سودجو برای رسیدن به مقاصد شخصی و گروهی خود, شورا از رسالت خود بازماند و در طول ۴ سال نتوانست کارهای مفیدی برای شهر انجام دهد که ثمره ۴ سال فعالیت شورا; بدهکاری بیش از بیست میلیاردی شهر و ناتمام ماندن پروژه های عمرانی و…بود که موجبات نارضایتی و نگرانی مردم را بهمراه داشت.

با وجود اینکه مردم از عملکرد شورای پنجم بشدت ناراضی بودند ولی بار دیگر اعضای شورا به جز مهدی بختیاری بنیانگذار ارتقاء شهر به بخش چغادک که با از خود گذشتگی زمام امور را برای انتخاب فرد دیگری به مردم واگذار کرد, جرات کردند وارد عرصه انتخابات شدند تا بار دیگر شهر را تصاحب کنند که در ابتدای راه با بروز مشکلاتی برای ابراهیم کارگر وی باالاجبار مجبور به انصراف از رقابتها شد ولی زارع و علیزاد که عملکرد مثبتی در شورا از آنها دیده نشد باهدفی نامعلوم و با نیت کسب مجدد آراء اقوام خود وارد این کارزار شدند.

علی حسینی دیگر عضو شورا که به دلیل دو دستگی در شورا و قرار گرفتن در اقلیت نتوانسته بود اهداف, برنامه ها و توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارد مجبور شد بار دیگر در انتخابات حاضر شود بلکه در شورای ششم بتواند در کنار افرادی همدل و دغدغه مند و دلسوز شهر قرار گیرد و برای شهر مفید واقع شود که بار دیگر هم طیف عظیم دشتیاتی ها نیز مجددا بدلیل پاکدستی و دغدغه مندی وی به او اعتماد کرده اند.

از سوی دیگر در پی عملکرد بسیار ضعیف شورای پنجم با بروز چهره های دیگری و شرکت در انتخابات, مردم جان دیگری گرفتند و تمام تلاش خود را در عوض کردن ترکیب فعلی شورا گرفته اند تا هیمنه قومیت گرایی را در شهر خرد نمایند و افراد متخصص و دغدغه مند وارد میدان شوند.

شنیده می شود; کارگر بعد از انصراف از انتخابات بنای حمایت از رنجبر را در پیش گرفته و بر اساس شنیده های محافل و فضای مجازی رنجبر, علیزاده و زارع از سوی افرادی که در دوره پنجم از اختلافات موجود در شورا سود برده اند, حمایت می شوند.

شنیده می شود; این افراد بنا دارند بار دیگر مثل دوره پنجم با حمایت از این سه نفر شورا را دو قطبی نموده و شهردار, رئیس شورا و .. را به نفع خود هدایت نموده و زارعی شهردار فعلی را در سمت خود ابقاء نمایند.

از سوی دیگر نیز عادل دهامی که در دوره قبل از کارگر حمایت می کرد با وی و رنجبر که از یک محله می باشند اختلاف شدیدی پیدا نموده و در حال رقابتی تنگاتنگ باهم می باشند و باعث بروز تنش هایی بین آنها شده و نتوانسته اند بر روی آراء مردمی متمرکز شوند.

کردوانی از پدیدهای نوظهور انتخابات نیز با بهره گیری از آراء سنتی و قومیتی که همراه اوست از امیدهای راه یابی به شورا می باشد.

محمد امینی از چهره های مردمی شهر نیز با وجود اینکه در اولین روز شروع تبلیغات بدلیل سنگ اندازی رقبا و اخذ تاییدیه خود دیر هنگام به گردونه رقابت ملحق شد توانسته جلسات زیادی را در مدت زمان کوتاه برقرار نماید و طیف های مختلف اعم از مهاجرین, سادات, فرهیختگان و دانشگاهیان را با وجود تخریب های فراوان روزهای انتخابات با خود همراه سازد تا از امیدهای ورود به شورا نام گیرد.

صفر جعفری از چهره های محبوب و مردمی انتخابات هم با تبلیغ چهره به چهره و اعلام آمادگی گروه ها و طوایف مختلف از امیدهای ورود به شورا است.

یاسر جمالی نیز با وجود اینکه بالحاظ سنی از سایر کاندیداها کوچکتر است ولی با توانمندی و تخصصی که دارد توانسته است عده زیادی را گرد خود جمع نماید.

علی کیمیایی از چهره های مردمی و از پرسنل باسابقه شهرداری بوشهر که مسولیت های متعددی را داشته است, با اقبال عمومی زیادی مواجهه بوده و در محافل از وی به نیکی یاد می کنند.

حسین حاجیان از چهره های بااخلاق شهر که تا قبل از شروع تبلیغات حضور وی در انتخابات در حاله ای از ابهام بود با درخواست های مکرر مردمی به جمع کاندیداها پیوست تا ستادش شلوغ ترین ستاد انتخاباتی چغادک نام گیرد.

غلامرضا حیدری از رزمندگان و خانوداه های شهید و معتمد شهر هم که یکی از بی حاشیه ترین کاندیداهای شوراست کماکان آراء سنتی سالهای قبل شورا را با خود به یدک میکشد .

هانی ابراهیم زاده از چهره های جوان و خوش اخلاق شهر نیز در انتظار حمایت همه جانبه عرب زبانان است که در صورت انسجام بین آنها از امیدهای راه یابی به شورا محسوب می شود.

امید پولادی اهل شهر بوشهر و محمود غلامی نیز از جمله افراد پاکدستی هستند که تاکنون بدلیل نامعلوم و آنچه مردم آن را نداشتن تبلیغات گسترده عنوان می دارند, دارای اقبال عمومی کمتری نسبت به سایر رقبا هستند.

براساس اخبار موجود در روز های پایانی اتحاد همه جانبه ایی با حدود هزار رای جهت حمایت از صفرجعفری, علی حسینی, حسین حاجیانی, علیرضا کیمیایی و یاسر جمالی شکل گرفته و از سوی دیگر باعث ریختن آراء سه کاندیدای متحدی که شهردار جدید را انتخاب کرده اند, شده است.

بر اساس گفته های مردمی در محافل و فضای مجازی افرادی همچون علی حسینی, صفر جعفری, حسین حاجیانی, علیرضا کیمیایی, محمد امینی, یاسر جمالی,لیلا کرداوانی صدیقه رنجبر, غلامرضا حیدری و عادل دهامی از اقبال عمومی بیشتری نسبت به سایر رقبا برخوردار هستند.

ولی به زعم مردم ۵ نفر اصلی ورود به شورا صفر جعفری, علی حسینی, علیرضا کیمیایی, حسین حاجیانی و لیلا کردوانی می باشند, ولی محمد امینی در رقابتی تنگاتنگ خود را به سکوی پنجم رسانده و در حال جای گرفتن بجای لیلا کردوانی می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false