×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس امداد و نجات: کرمان رتبه نخست نجات حوادث ترافیکی

به گزارش چغادک نیوز، مهدی ولی پور روز دوشنبه در دومین سفر به استان کرمان به مناسبت دهه مبارک فجر در حاشیه افتتاحیه پروژه های عمرانی جنوب استان افزود: کرمان طی ۱۰ ماهه گذشته با انجام ۳۶۴ عملیات، بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محورهای مواصلاتی و عملیات امداد رسانی به بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ آسیب دیده از مجموع ۱۳۱ هزار  آسیب دیده ناشی از حوادث جوی، بیشترین خدمات را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: کرمان استان حادثه خیزی است که با توجه به اهمیت امدادرسانی در حوادث و سوانح توسط جمعیت هلال احمر، جذب نیرو و تقویت تجهیزات تخصصی و انبارهای امدادی در این استان ضرورت دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد عملیات های امداد و نجات توسط نیروهای امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می شود؛ گفت: حمایت و پشتیبانی های مدیران ارشد استان و شهرستان ها و سایر مدیران اجرایی دستگاه ها با جمعیت هلال احمر شایسته تشکر و قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر، نهاد مردمی و عام المنفعه ای است که مسئولیت پاسخگویی حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به عهده دارد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی در حوادث، خوشبختانه تاکنون با همراهی و حمایت خیرین در همه حوادث پاسخگو بوده ایم.

ولی پور ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از حامیان جمعیت هلال احمر افزود: بعد از زلزله بم ساختار جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات تقویت شد که خدمات امداد هوایی یکی از آن حوزه ها است.

وی در پایان با اشاره سیل خیزی شهرستان های جنوبی استان کرمان خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی، تجهیزات تخصصی سیلاب و احداث و تجهیز انبارهای امدادی شعب هلال احمر در این منطقه از اهداف بسیار مهم سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false