×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مرگ ۵۰۱ نفر بر اثر تزریق دو واکسن کرونای «فایزر» و «مدرنا»

به گزارش چغادک نیوز، طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت “CDC’s Vaccine Adverse Event” تا ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱, ۵۰۱ نفر بر اثر تزریق واکسن کرونا آمریکایی جان خود را از دست داده و  ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر دچار عوارض جانبی شدید شده‌اند.

پایگاه خبری “گلوبال ریسرچ” در این‌باره نوشت از زمان آغاز واکسیناسیون تا ۲۹ ژانویه, ۵۰۱ مورد مرگ و ۱۰ هزار و ۷۴۸ عارضه جانبی توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) و سیستم گزارش دهی عوارض جانبی واکسن (VAERS) گزارش شده است.

بر اساس گزارش تسنیم، ۴۵۳ نفر از قربانیان واکسن کرونا, ملیت آمریکایی داشته و مابقی ملیت‌های گوناگون داشته‌اند؛ همچنین میانگین سنی افرادی که بر اصر تزریق واکسن حان خود را از دست داده‌اند, ۷۷ سال بوده است؛ کوچمترین قربانی دارای ۲۳ سال سن بوده است.

طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط “مرکز کنترل و پیشگری از بیماری” آمریکا, ۵۳ درصد از قربانیان مرد و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند؛ ۵۹ درصد از فوت شدگان از واکسن “فایزر” و ۴۱ درصد از واکسن “مدرنا” استفاده کرده بودند.

تاکنون فقط واکسن های “فایزر” و “مدرنا” از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده اضطراری در آمریکا را دریافت کرده‌اند؛ با توجه به تعریف خود FDA، واکسن‌ها تا زمان صدور مجوز به طور کامل آزمایشی در نظر گرفته می‌شوند.

منبع: چهان نیوز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false