×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آئین پایانی هفته فیلم روز بوشهر برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر آئین پایانی دومین هفته فیلم بوشهر(یادواره زنده‌یاد همایون شهنواز) به مناسبت گرامیداشت روز بوشهر با حضور هنرمندان، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری بندر بوشهر و شهروندان بوشهر در مجموعه فرهنگی حاج رئیس بوشهر برگزار و از هنرمندان فیلمساز شرکت کننده در این رویداد تقدیر به عمل آمد.
این مراسم با اکران فیلم”بهترین مجسمه دنیا” اثر حبیب احمدزاده که به زندگی ،شهادت و حماسه آفرینی دریاقلی سورانی که در حمله ارتش بعث عراق به آبادان می‌پرداخت، آغاز شد.
در ادامه حسین مظفری ضمن تبریک روز بوشهر با اشاره به استقبال شهروندان بوشهری از هفته فیلم بزرگداشت روز بوشهر اظهار داشت: در این هفته تعداد ۱۰ فیلم از مهمترین فیلمسازان بوشهر برای عموم به نمایش درآمد که مورد استقبال و تشویق شهروندان بوشهر قرار گرفت.
دبیر اجرائی هفته فیلم روز بوشهر ضمن تاکید بر ضرورت توجه به آثار فیلمسازان بوشهر گفت: در مجموعه فرهنگی حاج رئیس تلاش می‌کنیم آثار تولیدی هنرمندان بوشهر در تمام زمینه‌ها اعم از انیمیشن،مستند و داستانی کوتاه و بلند را مورد حمایت قرار دهیم.
وی از برگزاری فستیوال موسیقی کوچه از ۲۰ تا ۲۶ اسفند در مجموعه فرهنگی حاج رئیس خبر داد و گفت: با پیگیری کانون کارگردانان سینمای ایران برای نامگذاری ۱۶ اسفند که روز درگذشت مانا یاد همایون شهنواز است به نام روز ملی کارگردانان سینما، در تلاش هستیم هفته فیلم بوشهر را به این رویداد پیوند زده و به یک رویداد ملی تبدیل کنیم.
در ادامه قطعات موسیقی با شعرهای شاعران استان بوشهر توسط طاها عمرانی خواننده و آهنگساز بوشهر اجرا شد که مورد تشویق حاظران در جلسه قرار گرفت.
سپس از عبدالعزیز جمالی برای یک عمر تلاش در بخش آپارات سینمای بوشهر وتجلیل شد و مورد تشویق حظار قرار گرفت. از عبدالعزیز جمالی با اهداء لوح،تندیس جشنواره تقدیر بعمل آمد.
ابوذر دهدار در ادامه مراسم ضمن تبریک روز بوشهر اظهار داشت: مرحوم همایون شهنواز یکی از مفاخر فرهنگ و هنر ایران بودند که شهر بوشهر مفتخر است عنوان شهروند افتخاری را در سنوات گذشته به ایشان اعطاء کرده است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع،منظم و با کیفیت هفته نکوداشت بوشهر توسط سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: روز جمعه ۱۷ اسفند در مراسم بزرگداشت روز بوشهر از آقایان دکتر عباس عاشوری نژاد به عنوان شهروند افتخاری و دکتر غلامحسین خواجه به عنوان چهره ماندگار روز بوشهر در سال ۱۳۹۷ تجلیل می‌شود.
سپس حبیب احمدزاده با تبریک هفته نکوداشت روز بوشهر با اشاره به فیلم دلیران تنگستان ساخته مرحوم همایون شهنواز گفت: شهنواز عاشق بوشهر بود و این موضوع را در اثر مانایش می‌توان دید و به اثبات رساند.
کارگردان فیلم “بهترین مجسمه دنیا” هفته فیلم بوشهر را نگاه بوشهر به درون بوشهر دانست و گفت: در هفته فیلم نگاه بوشهر به درون بوشهر در امر حفاظت و پاسداشت فرهنگ و هنر این شهر قابل تحسین و بی‌نظیر است.
در پایان از صادق رسولی،داریوش غریب‌زاده،جواد رمضانی،پیام شادنیا،رامتین بالف،مهدی انصاری،داریوش غذبانی، حبیب احمدزاده و رضا ناجی به عنوان کارگردان و عوامل تولید کننده فیلم‌های شرکت کننده در هفته فیلم گرامیداشت روز بوشهر با اهداء لوح تقدیر و تندیس گرامیداشت روز بوشهر تقدیرشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false