×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
همایش بزرگداشت روز فرهنگ و هنر بوشهر برگزار شد

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری این همایش با هدف تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و معرفی هنرمندان جوان این بندر، در پنجمین روز هفته نکوداشت روز بوشهر برگزار گردید.

این آیین در سه بخش؛ اعلام برندگان جشنواره معماری، معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه بوشهر و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و گروه موسیقی مفتون اجرا شد.

در ابتدای این آیین از علی بحرینی نقاش برجسته بوشهری تجلیل شده و از سه تابلوی وی در سبک مذهبی و آیینی رونمایی شد.

در بخش معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه بوشهر، عبدالرحمان برزگر رییس انجمن سینمای جوان بوشهر به نمایندگی از هیات داوران جشنواره بیانیه ای را قرائت کرد.

برزگر در بخشی از این بیانیه به چرایی برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره از رویدادهای مهم برای اهالی سینما و علاقمندان تلقی می شود و این اهمیت تا بران حد است که می توان جایگاه بین المللی را برلی آن متصور شد.

وی در ادامه افزود: فعالیت های هنری، نقطه مشترک میان ملل است که با ایجاد ظرفیت های فراوان می توان این آمیختگی عجیب فرهنگی کهن را در آیین ها و اشتراکات فرهنگی توسط هنرمندان تجربه کرد.

رییس انجمن سینمای جوان اظهار داشت: هم آوایی هنرمندان جوانمان را در ۷۵ فیلم کوتاه مشاهده کردیم و از تلاش گران این عرصه به ویژه سینما گران جوان سپاس گزاریم که با تولید محتوای متنوع در جریان سازی فرهنگی نقش به سزایی داشتند.

در ادامه این برنامه اسامی برگزیدگان در بخش های مختلف اعلام شده و توسط سیدرضا صافی کارگردان بوشهری و یکی از داوران جشنواره و اعضای شورای شهر به آنها جوایزی اهدا شد.

همچنین برزگر از انتشار این آثار در فضای مجازی توسط سازمان فرهنگی بندر بوشهر خبر داد.

شایان ذکر است که از مجموع ۷۵ فیلم کوتاه راه یافته در بخش مسابقه ۶ فیلم مستند، ۱۶ فیلم کوتاه و ۴ فیلم انیمیشن بودند که با شرایط حضور در جشنواره مطابقت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

برگزیدگان این بخش بدین شرح است:

در بخش فیلم کوتاه داستانی:
فیلم “حصار” به کارگردانی علیرضا فرهومند
فیلم “گوش ماهی” به کارگردانی علی کارگر

در بخش فیلم مستند:

فیلم مستند “آناهیتا” به کارگردانی مهرداد مصدیق

در بخش بهترین ایده:
فیلم کوتاه “وداع” به کارگردانی حلیمه آذریون

در بخش فیلم:
فیلم کوتاه داستانی “کاتر” کار مشترک مسعود نساوند، حدیث حکمت شعار، علی مهرور

در بخش بهترین انیمیشن:
انیمیشن “پدر” و “خط”
اثر عابدین رمضانی و سهیل غلامی

در پایان همایش گروه موسیقی مفتون به اجرای برنامه پرداخت و سپس از هنرمندان پیشکسوت و گروه موسیقی مفتون به پاس فعالیت های هنری بیشمار آنها، تجلیل به عمل آمد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false