×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
قصه‌ها و ادبیات عامیانه در فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر بررسی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند به مناسبت هفته نکوداشت بوشهر پایتخت فرهنگی خلیج فارس با حضور سعید مهیمنی شاعر،داستان‌نویس و منتقد بوشهری نشست بررسی قصه‌ها و ادبیات عامینه در فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر برگزار شد.
در ابتدای این آیین فرید میرشکار رئیس فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر ضمن خیر مقدم وتبریک هفته نکوداشت روز بوشهر اظهار داشت: از افتتاح فرهنگسرای بافت تارخی بوشهر بیش از سه سال می‌گذرد و این فضا با هدف احیاء و حفاظت از ظرفیت‌های بافت تاریخی و نیاز مردم ساکن این محلات راه ‌اندازی شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط هنرمندان بوشهر ی در این مکان برگزار شده است.
سعید مهمینی در این نشست با اشاره به تاثیر اسطوره‌ها بر داستان‌های ایرانی به بررسی ادبیات عامینه بر قصه نویسان بوشهر خصوصا داستان‌های محسن شریف پرداخت.
در ادامه این مراسم با حضور رئیس فرهنگسرای بافت بندر بوشهر و سعید مهیمنی از کتاب‌ داستان”دنیای خیالی تنهایی من” اثر نویسنده جوان بوشهری فروغ جاشویی و کتاب داستان “جوهری که سرنوشت ساز شد” اثر فرشته آقاخانی رونمایی شد.
در ادامه برنامه هنرمندان جوان فعال در فرهنگسرای بافت تارخی بندر بوشهر به اجرای موسیقی و نقالی پرداختند که مورد استقبال و تشویق حاضران در این نشست قرار گرفت.
در ادامه از شخصیت هنری مرحوم حمید بارونی هنرمند بوشهری به پاس سالها تلاش ایثارگرانه‌اش در همکاری با پروژه‌های مختلف هنری در شهر بوشهر تجلیل شد.
در پایان این نشست با اهداء لوح تقدیر و تندیس هفته نکوداشت روز بوشهر از سعید مهیمنی شاعر،داستان نویس و منتقد بوشهری،اساتید و هنرجویان فرهنگسرای بافت تقدیر بعمل آمد.
لازم به ذکر است مراسم باشکوه گرامیداشت روز بوشهر “پایخت فرهنگی خلیج فارس” با معرفی چهره ماندگار و شهروند افتخاری بندر بوشهر در سال ۹۷ در روز جمعه ۱۷ اسفند ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی بوشهر،سالن لیان برگزار خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false