×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اکران فیلم‌های”زیستن ” و “غرق شده” در پنجمین روز از هفته نکوداشت روز بوشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در پنجمین روز از هفته گرامیداشت روز بوشهر فیلم‌های “زیستن” و “غرق شده” ساخته پیام شادنیا فیلم ساز بوشهری اکران و مورد استقبال هنرمندان و شهروندان بوشهری قرار گرفت.

نشست نقد و بررسی این فیلم‌ها با حضور داریوش غریب‌زاده فیلم ساز مطرح بوشهری پس از اکران در مجموعه فرهنگی حاج رئیس برگزار شد و شرکت کنندگان پیرامون این فیلم‌ها به گفتگو پرداختند.

داریوش غریب‌زاده با اشاره به استفاده پیام شادنیا از تجربه زیستی و کار بر روی دریا در ساخت فیلم غرق شده گفت: موجز بودن، خلاقیت و جهان خالی از ایده‌های روشنفکرانه آثار شادنیا را از دیگر همنسلانش جدا ساخته است.
وی از شادنیا به عنوان هنرمندی خوش آتیه یاد کرد و گفت: تمرکز بر پرورش ایده و عجول نبودن در تبدیل ایده‌ای ساده به تز اجتماعی و روشنفکرانه از مهمترین ویژگی‌های آثار پیام شادنیاست.
غریب‌زاده به موفقیت‌های فیلم‌های پیام شادنیا در جشنواره‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه هنرمند نباید مرعوب موفقیت‌های اینچنینی شود و صرفا به انعکاس مسائل جامعه پیرامونی خود بپردازد، آثار شادنیا را در مدیوم جهانی می‌بینم.
وی به پرداختن شادنیا به مسئله محیط زیست به عنوان مسئله‌ای جهانی در فیلم “زیستن” یاد کرد و گفت: توجه به فرهنگ، جغرافیا و محیط زیست و تمامی ابعاد بستر تولید اثر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
غریب زاده با اشاره به ابعاد مختلف تکنیکال در دو فیلم شادنیا گفت: مهمترین عامل موفقیت این فیلم‌ها تدوین است که شاهد کاری بی‌نقص و حرفه‌ای در این زمینه هستیم.
در ادامه پیام شادنیا ضمن تشکر از سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر؛ و مجموعه فرهنگی حاج رئیس برای راه‌اندازی هفته فیلم بوشهر گفت: حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در جامعه ضروری است و موجب می‌شود هنرمندان مثل بازوهای اجرایی دستگاه‌های اداری به کمک محیط زیست و پدیده‌های اجتماعی بیایند.
وی در ادامه گفت: فیلم زیستن در بیش از ۵۰ جشنواره بین‌المللی شرکت داشته و یازده جایزه مهم برای کشور ایران دریافت کرده است که با افتخار ارزش معنوی این جوایز را متعلق به شهر بوشهر می‌دانم.
هفته فیلم بوشهر(یادواره زنده یاد شهنوار) در روز پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه با نمایش فیلم “بهترین مجسمه دنیا” به کارگردانی حبیب احمدزاده و برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.
دومین هفته فیلم بوشهر از سری برنامه‌های یازدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر در کافه حاج رئیس تا پنجشنبه ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false