×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خط کشتیرانی بوشهر به قطر بزودی راه اندازی می شود/ بوشهر به عنوان پایلوت واردات دام درکشور تبدیل خواهد شد

به گزارش چغادک نیوز: خورشید گزدارزی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: مشکلاتی در حوزه اقتصادی و کسب و کار وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن به دلیل ایجاد تحریم های اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بوشهر افزود: نوسانات نرخ ارز از اواخر سال قبل شروع شد و با توجه به رویکردهای دولت و اعلام نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی که بنده آن را قبول ندارم، تقاضای خرید نرخ ارز بالا گرفت ولی باوجود اینکه خیلی از افراد ارز را دریافت کردند ولی کالایی وارد نشد .

افت ۶۰درصدی کانتینر ورودی به بوشهر

وی با بیان اینکه استان بوشهر با افت ۶۰ درصدی کانتینر ورودی در هشت ماهه سال جاری مواجه بوده ایم، عنوان کرد: اگر دولت بحث ثبت سفارش را حل کند هم می‌توان نرخ ارز را کنترل کرده و هم اینکه مواد اولیه مورد نیاز وارد شود و قرار گرفتن نرخ ارز بین هشت تا ۱۰ هزار تومان طبیعی و قابل قبول است.

قطر از مراودات تجاری با ایران استقبال می کند ولی در همه امور از آمریکا تبعیت می کند

گزدرازی با اشاره به استقبال کشور قطر از مراودات تجاری با ایران، عنوان کرد: قطر یکی از کشورهایی است که وارد تحریم های اقتصادی شده است اما در همه امور از آمریکا تبعیت می کند، به گونه ای که در سفرهایی که هیات ایرانی به قطر داشت در پوشش خبری نشست ها نیز محدودیت هایی وجود داشت.

با رایزنی های انجام شده ورود و خروج کالا به قطر بصورت شبانه روزی انجام می شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر با بیان اینکه قطر برخی از نیازهای خود در جام جهانی را بدلیل مناسب بودن قیمتها و موجود بودن کالاها برای ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌ها از منابع کشور ما استفاده خواهد کرد؛ افزود: طی سفری که به قطر داشتیم  شرایط لازم جهت ورود و خروج کالا از بنادر قطر بصورت شبانه روزی، کاهش نرخ معاملات گمرکی بهمراه تفاهم‌نامه‌های مهم سرمایه‌گذاری و اقتصادی منعقد شد که طرف قطری نیز علاقمند به سرمایه گزاری در ایران گردید.

خط کشتیرانی بوشهر به قطر بزودی راه اندازی می شود

گزدرازی از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر به قطر خبرداد و گفت: در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با قطر، خط کشتیرانی بوشهر به قطر بزودی راه‌اندازی می‌شود که ضمن صادرات کانتینری مسافرین نیز می توانند از این خط استفاده کنند.

بزودی استان بوشهر به عنوان پایلوت واردات دام در کشور تبدیل خواهد شد

وی با اعلام اینکه  بزودی استان بوشهر به عنوان پایلوت واردات دام در کشور تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: به‌زودی واردات دام زنده از کشور استرالیا به استان بوشهر انجام  شده و در بوشهر ذبح خواهد شد تا مشکل تامین گوشت قرمز در کشور رفع شود.

مهمترین بازار مصرف خرمای بوشهر کشورهای اورآسیا می باشد

گزدرازی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خرمای کشور در داخل مصرف می شود، اظهار کرد: استان بوشهر ۱۵ درصد خرمای کشور را تولید می کند که مهمترین بازار مصرف آن کشورهای اورآسیا می باشد.

بیش از ۲ هزار تن گوجه فرنگی به قطر صادر شده است/ گوجه فرنگی خارج از فصل از چالش های جدی صادرات است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار تن گوجه فرنگی به قطر صادر شده و کشورهای اورآسیا از مشتریان ما هستند، عنوان کرد:  گوجه‌فرنگی خارج از فصل از چالش‌های جدی حوزه صادرات و از کالاهای ممنوعه صادرات می باشد که به جهاد کشاورزی پیشنهاد داده شده که سطح زیرکشت محصول را کنترل نمایند تا کشاورز توجیه شود که بهره‌وری بهتری داشته باشد و منابع زیرزمینی حفظ شود که با بسته بودن صادرات چالش بزرگی در زمینه فروش این محصول در کشور را شاهد خواهیم بود.

نبود زیرساخت های لازم در بروکراسی اداری باعث افزایش هزینه های ترخیص کالا شده است

گزدرازی خاطر نشان کرد:  در حوزه ترخصی کالا مشکلاتی وجود داشت که دولت موضوع پنجره فرامرزی به گمرکات ابلاغ کرد تا بروکراسی اداری و هزینه ها را کاهش دهد اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم بروکراسی اداری و هزینه ها را افزایش داد.

دیگر چیزی به نام ته لنجی در استان وجود ندارد

عضو شورای گفت و گو بندر بوشهر در خصوص ته لنجی همراه ملوان عنوان کرد: موضوع ته لنجی در استان بوشهر به سبب افزایش قیمت ارز منتفی شده و دیگر چیزی به نام ته لنجی در استان وجود ندارد و این موضوع سبب شده که بخش عمدهای از ملوانان استان بوشهر از شمال تا جنوب این استان بیکار و خانه نشین شوندکه دولت باید فکری به حال اشتغال مرزنشینان کند.

بوشهر می تواند به پایلوت واردات و صادرات ایران تبدیل شود

وی با بیان اینکه بوشهر می تواند پایلوت واردات و صادرات ایران باشد، افزود: اگر استان بوشهر به عنوان پایلوت برای سفرهای دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده شود اسکله والفجر راه اندازی خواهدشد و در کنار آن فعالیت های تجاری می تواند با قدرت بهتری نقش آفرینی کند.

رایزنی های لازم جهت ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی در تنگستان انجام شده است

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته استان بوشهر باید دارای پایانه صادرات مواد معدنی  شود که در دولت گذشته جانمایی آن در تنگستان صورت گرفت اما با تغییر دولت استاندار وقت این موضوع را رد کردند؛ اما باید بعداز تائیدیه محیط زیست ایجاد شود.

باید در خصوص کالاهای ممنوعه تجدید نظر صورت گیرد

وی در خصوص بیش از ۱۳۰۰ کالای ممنوعه اعلام شده جهت ورود به کشور عنوان کرد: با توجه به این که برخی از این کالاها در کشور تولید نمی‌شود  نیاز است  در مورد این موضوع بازنگری انجام شود.

تصمیمات ویژه ای در خصوص رفع مشکل ترخیص کاران گرفته شده است

خورشید گزدرازی با بیان اینکه مشکلات زیادی در خصوص اخذ مجوز و ثبت سفارش برای صاحبان کالا وجود دارد، اظهار داشت: بدستور استاندار بوشهر در کمیته راهبردی شورای گفتگو تصمیمات ویژه ایی جهت انجام ثبت سفارش  گرفته شد و در اواخر شهریور ماه نیز ابلاغ شده است ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

نگرفتن ثبت سفارش از سوی صاحبان کالا باعث متروکه شدن انبارها شده است/ مشکل اصلی سازمان صنعت ومعدن است

وی با بیان اینکه نگرفتن ثبت سفارش از سوی صاحبان کالا باعث متروکه شدن انبارها شده است و کالاهای بر زمین مانده به انبار تملیکی هدایت می شوند، بیان کرد: در این راستا راهکاری وجود ندارد و مشکل اصلی آن سازمان صنعت و معدن و تجارت می باشد.

ظن قاچاق مشکلات زیادی را برای صاحبان کالا بوجود آورده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه ما در حال حاضر با کلمه ای با نام ظن قاچاق از سوی ناجا روبرو هستیم که مشکلات زیادی را برای صاحبان کالا بوجود آورده  و پرونده های بسیار قضایی نیز در این راستا تشکیل شده است، عنوان کرد: اجاره دمورج نیز از دیگر مشکلات صاحبان کالا و ترخیص کاران است که باید هزینه های زیادی را متقبل شوند که عملا قانون دست و بال آنان را بسته است./انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false